Kontakty

Jakub Kříž

27. dubna 2024

2023 – 8. závod 24.9.2023

Poslední letošní závod (opět na výborně připravené trati) přinesl řadu dramatických soubojů v rozjížďkách i ve finálových jízdách a také několik havárií se šťastným koncem.

Slavnostní vyhlášení výsledků celého seriálu

Slavnostní vyhlášení výsledků celého seriálu (tzv. Poslední tankování) se koná v sobotu 21. 10. 2023 v hotelu Bohmann na Babyloně.  Sál bude pro nás otevřen přibližně od 17:00 hod.

Festliche Siegerehrung für die ganze Rennserie

Festliche Siegerehrung für die ganze Rennserie (sog. Letztes Tanken) findet am Samstag, 21.10. 2023, im Hotel Bohmann in Babylon statt. Der Saal wird etwa ab 17:00 Uhr für uns geöffnet.

Vydařená tečka za sezonou

Poslední letošní závod (opět na výborně připravené trati) přinesl řadu dramatických soubojů v rozjížďkách i ve finálových jízdách a také několik havárií se šťastným koncem.

Sérii finálových jízd zahájili junioři. Již na konci startovní rovinky došlo k tvrdému souboji a následné kolizi mezi Jonasem Eisenschenkem se Seatem Ibiza a Michaelem Billerem s Hondou Civic, při němž Billerův vůz málem přelétl přes svodidla. Eisenschenk potom postupně zvyšoval svůj náskok a jel si pro vítězství. Další kolize v tlačenici v první zatáčce zbrzdila domácí Marii Stieberovou (VW Lupo) a připravila ji o lepší umístění.

Následovalo finále, v němž startovaly dva vozy s pohonem 4×4 a jedna ´bugina´. Andi Neugebauer, jenž do Domažlic přivezl hned dvě ´buginy´, se podle očekávání ujal rychle vedení, ale ve druhém kole udělal ´hodiny´ a rázem byl poslední. Mohutným finišem nejen stáhl svoji ztrátu na soupeře s mnohem těžšími vozy, ale dokonce se opět dostal do vedení, které udržel až do cíle.

Poté se na startovním roštu seřadili jezdci divize do 1400 ccm. Z trojice závodníků, ,kteří se na startovní rovince řítili bok po boku, vyjížděl z první zatáčky na vedoucí pozici Marco Gierl s VW Polo, jenž brzy získal dostatečný náskok. O místa za ním se ale urputně bojovalo. Napínavý byl především duel o 2. místo mezi Christophem Tuchekem a Markem Strakou (oba VW Polo), v němž nakonec lépe uspěl bavorký jezdec.

Ve finále divize nad 1600 ccm se ihned ujal vedení Jiří Matějka s felicií a podle očekávání také vítězně proťal cílovou čáru. Další finále patřilo vozům stock-car. Stylem start – cíl vyhrál Patrick Hopf (Audi), jenž tak potvrdil svoji pozici suveréna této kategorie. V dalším finále se představily tři ´buginy´.  Diváci byli zvědaví na souboj Andiho Neugebauera a Jiřího Matějky s malými, ale rychlými karty. Bohužel zřejmě přemíra adrenalinu způsobila, že bavorský jezdec v úvodním kole nejel pod železničním náspem přímo, ale odbočil do zatáčky, která se jezdí až od druhého okruhu. Následovalo vyloučení kvůli nedodržení trati. Nikým neohrožován si pro prvenství dojel Jiří Matějka, který poprvé v Domažlicích nestartoval s ´velkým autem´. Následující finále divize do 1600 ccm s přehledem vyhrál Daniel Rotyka s favoritem.

Závěr patřil tradičně těm nejmladším adeptům závodnického umění. Mezi jezdci na strojích s manuálním řazením (stejně jako v rozjížďkách) jasně zvítězil Oliver Šille, v kategorii ˇbuginek´ s variátorem všechny soupeře s přehledem porazila Natálie Ernstová. Ta vyhrála všech pět závodů, jichž se zúčastnila, ale vítězem celého seriálu se v této kategorii stal Vilém Nováček, jenž projel cílem jako druhý.

Text a foto Jan Pek