Kontakty

Jakub Kříž

10. září 2023

2023 – 7. závod 10.9.2023

Závodilo se na skvěle připravené trati Účastníky letošního předposledního závodu našeho seriálu Chodský čakan přivítala skvěle připravená, tvrdě uválcovaná trať, která navzdory horku nevyžadovala příliš časté kropení. Vzhledem k tomu, že před dvěma týdny byla rozbahněná trať doslova rozrytá terénními pneumatikami, zasluhují velké uznání a poděkování všichni, kdo se na přípravě závodní dráhy podíleli. Jako první…

Závodilo se na skvěle připravené trati

Účastníky letošního předposledního závodu našeho seriálu Chodský čakan přivítala skvěle připravená, tvrdě uválcovaná trať, která navzdory horku nevyžadovala příliš časté kropení. Vzhledem k tomu, že před dvěma týdny byla rozbahněná trať doslova rozrytá terénními pneumatikami, zasluhují velké uznání a poděkování všichni, kdo se na přípravě závodní dráhy podíleli.

Jako první nastoupili ke svému finále junioři. Dění hned po startu bylo pro všechny velkým překvapením. Přestože startovala až z druhé řady, dostala se už před první zatáčkou do čela Maruška Stieberová (VW Lupo), za ní se seřadili Tomáš Rendl s felicií a Jonas Eisenschenk se Seatem Ibiza. Diváky mohutně povzbuzovaná Stieberová již během prvního kola poodjela svým soupeřům a s přehledem si jela pro prvenství. Také Rendl bez problémů držel svoji druhou pozici. Drama se ale odehrávalo za nimi. Za Eisenschenka, jemuž čerstvě pokropená trať zjevně „neseděla“, se dotáhl mladičký Štěpán Cimpl s felicií, ve „vracečce“ 4. kola na Eisenschenka zaútočil a na okamžik se dokonce dostal před něho. Bavorský junior si ale vzápětí vzal svoji třetí příčku zpět a udržel ji pak až do cíle.

Následovalo finále divize do 1400 ccm. Z první zatáčky vyjížděl v čele Marco Gierl (VW Polo) před Christophem Tuchekem se stejným vozem a toto pořadí zůstalo zachováno až do cíle. Následovala finálová jízda dvou ´velkých bugin´ společně se dvěma vozy s pohonem 4×4. Oba jezdci s ´plechovými autyˇ byli ale diskvalifikováni pro nedodržení trati, s ´buginou´ byl jasně rychlejší Thomas Le Gassa. Poté se na start svého finále postavili bavorští jezdci s vozy stock-car. Stylem start-cíl zvítězil Patrick Hopf s Audi, z něhož se v posledních závodech stal suverén této kategorie.

Následující finálová jízda byla určena divizi nad 1600 ccm. Podle očekávání se už na startovní rovince dostal do čela favorizovaný Jiří Matějka s felicií a suverénně si jel pro další vítězství. Za ním se ale odehrával dramatický souboj trojice jezdců o další pozice na stupních vítězů. Z tohoto klání vyšel po dvou kolech nejlépe Jurgen Bachhäubl s VW Lupo, rychle se odpoutal od svých soupeřů a nikým neohrožován mířil za druhým místem. Poté se na start postavila pouze trojice jezdců divize do 1600 ccm, mezi nimiž byl jednoznačně nejrychlejší Daniel Rotyka s favoritem.

Poslední dvě finálové jízdy patřily dětským ´buginám´. Mezi jezdci se stroji s manuálním řazením s přehledem zvítězil Oliver Šille, kategorii malých strojů s variátorem suverénně vyhrála Natálka Ernstová. Je třeba ale připomenout, že právě v této kategorii nejmladších závodníků jsou jak mezi jezdci, tak i mezi jejich stroji opravdu velké rozdíly. Poslední letošní závod se uskuteční v neděli  24. září.

Text a foto Jan Pek