Kontakty

Jakub Kříž

27. srpna 2023

2023 – 6. závod 27.8.2023

Závodilo se počasí navzdory Po vytrvalém dešti rozbahněná trať i depo přivítaly pořadatele i účastníky 5. závodu našeho seriálu Chodský čakan. Po tréninku se rodiče malých závodníků z kategorie dětských ´bugin´ s variátorem rozhodli, že podmínky jsou nad síly maličkých strojů, a požádali o vrácení startovného.Do závodu proto nastoupilo pouze 24 soutěžících. Jedině junioři soupeřili o plný…

Závodilo se počasí navzdory

Po vytrvalém dešti rozbahněná trať i depo přivítaly pořadatele i účastníky 5. závodu našeho seriálu Chodský čakan. Po tréninku se rodiče malých závodníků z kategorie dětských ´bugin´ s variátorem rozhodli, že podmínky jsou nad síly maličkých strojů, a požádali o vrácení startovného.Do závodu proto nastoupilo pouze 24 soutěžících.

Jedině junioři soupeřili o plný počet bodů, v ostatních kategoriích se kvůli malému počtu startujících soupeřilo pouze o poloviční počet bodů. Naštěstí během závodu pršelo už jen málo, a tak se brzy vyjela pevnější ideální stopa, což ale omezovalo možnosti předjíždění.

Jako první svému finále nastoupili junioři. Již před první zatáčkou se ujal vedení Jonas Eisenschenk se Seatem Ibiza před Michaelem Billerem s Toyotou Corolla. Oba během prvního okruhu ujeli ostatním, během následujících dvou kol se Eisenschenk odpoutal i od Billera a nikým neohrožován projel cílem jako vítěz.

V ostatních finálových jízdách startovali vždy pouze tři nebo čtyři závodníci. V divizi do 1400 ccm vyhrál stylem start – cíl Marco Gierl s VW Polo. V divizi do 1600 ccm se již na startovní rovince dostal do čela Daniel Rotyka (Škoda Favorit) a své prvenství udržel s mírným náskokem až do cíle. V průběhu dvou kol se za ním ale odehrával zajímavý souboj o 2. a 3. místo mezi Pavlem Bartošem s BMW a Petrem Nytrou s Hondou Civic. Nytru ale zpomalil defekt levé přední pneumatiky, a tak si Bartoš mohl v klidu dojet pro body za 2. místo.

Finálovou jízdu divize nad 1600 ccm vyhrál s velkým náskokem Jiří Matějka s felicií. Nejzajímavější podívanou poskytla tentokrát divize vozů stock-car. Z první zatáčky vyjížděl na vedoucí pozici Patrick Hopf s Audi A 4 sledován Karlem Kohlbauerem s Mitsubishi. Zkušený Kohlbauer se poprvé pokusil zaútočit ve ´vracečce´ druhého kola, ale marně. Totéž se opakovalo ještě několikrát i v jiných zatáčkách, ale Hopf si své prvenství nenechal vzít. Jednoznačným vítězem kategorie dětských ´bugin´s manuálním řazením, které program finálových jízd uzavíraly, se stal Adam Šustr.

Text a foto Jan Pek