Kontakty

Jakub Kříž

04. června 2023

2023 – 3. závod 4.6.2023

Závodní sezona konečně začala Po dvou kvůli silným dešťům zrušených termínech konečně začal náš seriál Chodský čakan. O první letošní závod byl opravdu zájem. Na start se postavilo celkem 72 českých a bavorských účastníků, z toho 16 malých jezdkyň a jezdců s dětskými ´buginami´. Program tvořilo 36 rozjížděk, jedno finále B a 7 finále A. Prašná trať…

Závodní sezona konečně začala

Po dvou kvůli silným dešťům zrušených termínech konečně začal náš seriál Chodský čakan. O první letošní závod byl opravdu zájem. Na start se postavilo celkem 72 českých a bavorských účastníků, z toho 16 malých jezdkyň a jezdců s dětskými ´buginami´. Program tvořilo 36 rozjížděk, jedno finále B a 7 finále A. Prašná trať vyžadovala časté kropení, což protahovalo časový harmonogram  závodu.

Velkou pozornost poutal stroj, jehož základem byl výrazně rozšířený a prodloužený městský minivůz Smart. „Má pohon všech kol a vzadu je  zabudován motor Audi V 8 o objemu 4,2 ´litru´. Sám jsem zvědav, jak pojede, je to můj první závod s tímto vozem,“ informoval před startem jeho řidič Josef Moser. Bohužel stroj vydržel pouze první rozjížďku, v níž sice prokázal dostatečnou rychlost, ale zatím mu chybí spolehlivost.

Program ´áčkových´ finále zahájily dětské ´buginy´ s variátorem. Stylem start – cíl vyhrála Natálie Ernstová. V následující kategorii malých strojů s ručním řazením byl nejrychlejší Vojta Chmelík, jehož stroj pohání motor KTM 250. Právě ´buginky´poháněné motory o objemu 250 ccm překvapily diváky svou rychlostí.

Poté se nastart své finálové jizdy postavilo 10 juniorů. Podle očekávání zvítězil Jan Matějka s felicií před Michaelem Billerem se Suzuki Swift. Jejich pořadí se sice ustálilo již během úvodního kola, ale finále nudné nebylo, protože několik zajímavých duelů se odehrálo uvnitř startovního pole. Následovala společná jízda trojice vozů s pohonem 4 x 4 a dvou ´velkých bugin´. Obě kategorie měly samozřejmě oddělenou klasifikaci. Absolutně nejrychlejší byl Timo Werkstetter  s buggy Kawasaki, mezi karosovanými vozy se prosadil Andreas Diz (VW Golf).

Vítězem finále vozů stock-car, v němž se utkali pouze bavorští soutěžící, se stal Patrick Hopf s Audi. Poté bylo nutné pokropit trať, a tak finalisty divize do 1400 ccm očekával kluzký povrch. Stylem start – cíl zvítězil Jiří Matějka ml.s favoritem před Marco Gierlem s VW Polo. Jako třetí sice proťal cílovou čáru František Šefčík s felicií, ale protože předjížděl po vyvěšení žluté vlajky, což pořadatelům potvrdila videonahrávka, byl diskvalifikován a na třetí příčku se posunul Felix Gartner s Hondou Civic.

Závodní neděli uzavřelo finále divize nad 1600 ccm. Již během úvodního kola si vedoucí pozici pojistil Jiří Matějka st. s felicií, za nímž se odehrával souboj Jana Šindeláře (Ford Fiesta) s Manuelem Heilmeierem (Opel Astra), který během druhého kola pro sebe rozhodl český jezdec. Bohužel mu nebylo dopřáno projet cílem, neboť ve 4. kole ho vyřadila technická závada.

Text a foto Jan Pek