Vítězem byl každý, kdo projel cílem
Mimořádně náročné podmínky čekaly na účastníky posledního letošního závodu. Deště rozbahnily trať natolik, že pořadatelé i někteří jezdci váhali, zda se vůbec odstartuje. Nakonec byl realizován návrh, že člen našeho klubu Jan Šyšák se závodním autem celou trať projede a ostatní se rozhodnou podle toho, co uvidí. Ukázalo se, že trať je přece jen sjízdná, ovšem dětské ´buginy´ by ji v žádném případě nezvládly, a tak byly z programu vypuštěny a rodičům malých závodníků bylo vráceno startovné.
Během rozjížděk i finálových jízd bylo často nutné dokonce vyprošťovat auta, která uvázla v hlubokém lepkavém bahně nejen mimo jakž takž vyjetou ideální stopu na trati, ale také hned na startu či na výjezdu do depa. I malá jezdecká chyba mohla znamenat uváznutí v bahně, čekání na vyprošťovací traktor a konec všech nadějí na dobré umístění. Některá auta uvázla tak, že si s nimi neporadily ani odtahové terénní vozy pořadatelů a traktor byl poslední záchranou. To vše samozřejmě výrazně zpomalovalo program závodu.
K první finálové jízdě nastoupili junioři. Nejrychleji odstartoval Jiří Matějka s favoritem a během prvního kola získal dostatečný náskok. Jeho největší konkurent Michael Biller (Suzuki Swift) odjížděl ze startovního roštu s prokluzujícími koly až jako čtvrtý, ale již ve druhém okruhu se propracoval na 2. pozici před mladičkého Štěpána Cimpla. Uvedené pořadí pak vydrželo až do cíle.
Následovalo finále vozů stock-car, které bylo výlučně bavorskou záležitostí. Potom se na startovní čáru postavily vozy divize do 1400 ccm. Od startu jel v čele Jiří Plocek s felicií a za ním se odehrával souboj Jana Páníka a Václava Karnolta (oba s feliciemi), který rozhodla jezdecká chyba prvně jmenovaného, jenž ve druhém kole ve ´vracečce´ vyjel z ideální stopy a beznadějně uvázl v hlubokém bahně. Karnolt se pak začal dotahovat na Plocka, v předposledním kole už byl těsně za ním, ale rozhodl se neriskovat, protože body za 2. místo mu zajistily celkové prvenství v seriálu.
Další finále patřilo divizi do 1600 ccm. Z první zatáčky vyjížděl v čele Helmut Biber s Toyotou Starlet sledován Danielem Rotykou s favoritem. Již během prvního kola ujeli ostatním a v těsném závěsu pokračovali až do 4. okruhu, kdy Rotyka ve ´vracečce´ udělal stejnou chybu jako předtím Páník, uvázl v bahně a závod pro něho skončil. Mimořádně dramatický byl ale závěr boje o Rotykou uvolněné druhé místo. Petr Nytra s Hondou Civic proťal cílovou linii jen o pár decimetrů před Karlem Kohlbauerem s Mitsubishi.
Poté se na start svého finále postavila dvojice bavorských jezdců s vozy s pohonem 4×4. S přehledem zvítězil nejrychlejší stroj celého závodu, černý Seat Josefa Nöbauera, jenž byl spíše velmi výkonnou karosovanou ´buginou´ než upraveným osobním autem. Závěr obstarala divize nad 1600 ccm, v jejímž finále od startu až do cíle vedl Jiří Matějka před Martinem Skopečkem (oba s feliciemi).
Definitivní tečku za sezonou udělá v sobotu 22. října tzv. poslední tankování, při němž budou slavnostně vyhlášeny konečné výsledky celého seriálu.
Text a foto Jan Pek