Kontakty

Tomáš Suchý

11. června 2024

2024 – 3. závod 9.6.2024

Poslední letošní závod (opět na výborně připravené trati) přinesl řadu dramatických soubojů v rozjížďkách i ve finálových jízdách a také několik havárií se šťastným koncem.

Kartové buginy nadchly diváky

Protože poslední květnovou neděli byla kvůli počasí trať nezpůsobilá pro závodění, uskutečnil se druhý letošní závod až 9. června. Vcelku podle očekávání dorazilo méně jezdců, neboť jih Bavorska se teprve vzpamatovával z rozsáhlých záplav a navíc se ve stejný den konal také jeden ze závodů bavorského mistrovství vozů stock-car.  I když byly jednotlivé divize obsazeny většinou méně než obvykle, nuda na trati rozhodně nepanovala.

Jako první ke svému finále nastoupili jezdci divize do 1600 ccm.  Podle očekávání se hned po startu na čerstvě pokropené trati dostal do čela Daniel Rotyka s favoritem, během jednoho kola si vypracoval dostatečný náskok a nikým neohrožován proťal cílovou čáru jako první.

Poté se na start postavili junioři. Do první zatáčky najížděl jako první Jan Matějka s felicií před Maruškou Stieberovou s VW Lupo. Za ni se postupně dotáhl Philipp Kress s golfem, ovšem ten se dvě kola před koncem přetočil a tím bylo rozhodnuto, že na druhý stupeň vítězů se postaví mohutně povzbuzovaná domácí závodnice.

K finálové jízdě divize nad 1600 ccm nastoupila jen trojice jezdců. Podle průběhu rozjížděk se očekával dramatický duel mezi Jiřím Matějkou se speciálem s karosářskými díly z Trabantu 601 a Janem Šindelářem s Fordem Fiesta. Nejlépe odstartoval Matějka, ale ze něj se překvapivě zařadil Willi Hiltner s VW Golf a trvale odolával Šindelářovým atakům. Toho pak v předposledním kole výrazně zpomalila technická závada.

Nejpočetněji obsazená byla tentokrát divize do 1400 ccm, k jejímuž finále nastoupilo osm závodníků. Nejlepší start měl nečekaně Jan Polesný se Suzuki Swift a tři kola sváděl dramatické souboje s Marco Gierlem (VW Polo) a Jiřím Matějkou jun. s favoritem. Rozhodnutí padlo až ve 4. kole, kdy se před Polesného dostali Gierl i Matějka.  Následující finále pětice vozů stock-car stylem start – cíl vyhrál zkušený Karl Kohlbauer.

Poté se na start postavila čtveřice jezdců s kartovými ´buginami´ opatřenými výkonnými motocyklovými motory.  Velmi rychlé a hbité stroje s jedinečnou zvukovou kulisou předváděly skvělou podívanou už v rozjížďkách. Také v jejich finále se bylo na co dívat, i když čtveřice se brzy rozpadla na dvě soupeřící dvojice. Nejrychlejší byl nakonec bavorský závodník Kevin Piller.

Závěr patřil již tradičně dětským ´buginám´. Mezi stroji s ručním řazením s přehledem zvítězil Vojta Chmelík, přestože zpočátku se s ním snažila držet krok Baruška Kovářová. V šestici malých závodníků se stroji s variátorem potvrdila roli favoritky Natálie Ernstová. Ta  se ještě na startovní rovince dostala do vedení, které s velkým náskokem udržela až pod šachovnicovou vlajku.

Text a foto Jan Pek