Reklama

Rockradio

Stavební firma D-Beton

Bugel - obráběcí stroje

Realizace průmyslových staveb

Stlačený vzduch a vakuum, chlazení, potrubní systém Transair, tepelná čerpadla, Čistírny odpadních vod

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2017 - 7. závod 10.9.2017

 

Matějkovi si odvezli tři poháry

     Předposlední závod našeho seriálu Chodský čakan poznamenal dlouhotrvající déšť. I když ještě před zahájením tréninků přestalo pršet, trať v APM Automotive Racing Aréně pokryla vrstva lepivého a mazlavého bláta. Pod ní byl naštěstí pevný podklad, jenž je výsledkem dlouhodobé kvalitní péče o závodní dráhu. Během první série rozjížděk se postupně vyjezdila ideální stopa, ale kdo se dostal mimo ni, v blátě dost ztratil. Postupně ale trať vysychala a závod se zrychloval.

     Sérii finálových jízd zahájilo 8 malých řidičů a řidiček dětských ´bugin´ s variátorem. Nejlépe odstartoval Jan Matějka, během prvního kola získal dostatečný náskok před Manuelem Werkstetterem a oba postupně předjeli několik soupeřů o celé kolo. Pořadí v čele vydrželo až do cíle a body za druhé místo stačily Werkstetterovi k zisku letošní trofeje, neboť jich má na svém kontě tolik, že v posledním závodě již nemůže být předstižen. Následovala pětice dětských ´bugin´s manuálním řazením. Do první zatáčky vjížděl v čele Stanislav Brousek před Jiřím Matějkou a toto pořadí vydrželo až do cíle.

     V první zatáčce po startu finále divize do 1400 ccm převrátil svůj VW Polo Nico Gartner, ale vůz dopadl zpět na kola a byl schopen jízdy. Závod byl ale zastaven. První kolo po opakovaném startu bylo ve znamení souboje o vedení mezi Markusem Kurtzem s Toyotou a Sabrinou Werkstetter s VW Golf. Dívka byla tentokrát úspěšnější, v úvodu druhého kola se dostala do vedení, bezchybnou jízdou postupně zvyšovala svůj náskok a vítězně projela cílem.

     V následujícím finále vozů stock-car předvedl Andi Neugebauer, jeden z aspirantů na celkové prvenství v seriálu, co dokáží nervy. Dvakrát po sobě předčasně odstartoval, což pro něj znamenalo vyloučení. Souboj tří soupeřů o prvenství pak pro sebe rozhodl Christian Kirschner s VW Scirocco.

     Poté se na start svého finále postavili jezdci divize do 1600 ccm. Hned na startovní rovince se ujal vedení Denis Krucker s výborně připraveným Peugeotem 106 a postupně získal malý náskok před Karlem Kohlbauerem s Mitsubishi Colt. Ve 3. kole ale Krucker prorazil pravou přední pneumatiku a nakonec po disku dojel jako šestý. Zvítězil Kohlbauer. Divize nad 1600 ccm byla už v rozjížďkách ve znamení dramatických duelů Jiřího Matějky s favoritem a Jana Šindeláře s Fordem Fiesta. Ve finále vyjížděl z první zatáčky v čele Matějka před Šindelářem a na tomto pořadí se nic nezměnilo až do cíle. Matějkovi si tedy z Domažlic do Rožmitálu odváželi tři poháry.

     Až jako poslední přišlo tentokrát na řadu finále juniorů. Před první zatáčkou se do vedení dostal Jan Páník s felicií, ale již v úvodu druhého kola se za něj propracoval Marek Straka s VW Polo, který startoval až z poslední řady, protože si účast ve finálové jízdě vybojoval v ´béčkovém´ finále. Oba ujeli ostatním a soustředili se na svůj duel. Ve ´vracečce´ pod startovní rovinkou se Straka několikrát doslova nalepil na zadní nárazník Páníkova auta, ale ten se nenechal znervóznit a těsně uhájil první místo. Jejich urputný, ale férově vedený souboj byl skvělou tečkou za předposledním závodem.

      Soupeření Páníka se Strakou bude pokračovat i v posledním závodě, který se pojede v neděli 24. září, protože v průběžném pořadí dělí oba mladé rivaly a současně i kamarády pouhé dva body.    

Jan Pek