2021 - 9. závod 3.10.2020
Rozloučení se sezonou
Poslední závod našeho seriálu Chodský čakan sliboval dramatickou podívanou, neboť ve většině divizí byly na předních místech pouze malé bodové odstupy. Protože loňská i letošní sezona byly kvůli koronavirové pandemii neúplné, výsledné pořadí vzniklo sečtením loňských i letošních bodů dohromady.
Sérii „áčkových“ finále zahájila divize do 1400 ccm. První dvě kola přinesla strhující podívanou s několikerou výměnou pozic v desetičlenném startovním poli. Během úvodního okruhu se dostal do čela Jan Páník s felicií a své vedení si už nenechal vzít. Patnáct bodů za třetí místo stačilo Vlastimilu Zwiefelhoferovi (také s felicií) k celkovému prvenství v klasifikaci celého seriálu. Poté se na start postavili jezdci s vozy stock-car. Hned na startovní rovince došlo ke kolizi, po níž zůstal na trati stát jeden z vozů, který museli ostatní závodníci celé finále objíždět. Vyhrál zkušený Karl Kohlbauer (Mitsubishi), jenž se stal také celkovým vítězem.
Finálovou jízdu divize nad 1600 ccm vyhrál s přehledem Tobias Gartner se Seatem Ibiza, ale velké drama přinesl souboj o druhé místo, které až na cílové čáře vybojoval Martin Skopeček s felicií, jemuž patří první příčka v konečném pořadí seriálu. Velmi rychlý Jiří Matějka tentokrát do Domažlic nepřijel. Následovalo finále juniorů. Po jeho startu se ujal vedení Jan Matějka s felicií před svým velkým konkurentem Michaelem Billerem se Suzuki Swift a toto pořadí vydrželo až do cíle. Janu Matějkovi náleží rovněž prvenství v celém seriálu.
Ve finálové jízdě nejsilnějších vozů s pohonem 4x4 zvítězil stylem start – cíl Alexander Airich s Audi A4, jenž je také celkovým vítězem seriálu. Jako hlavní favorit finálové jízdy divize do 1600 ccm se na startovní rošt postavil Václav Potužák s Opelem Tigra, který po menší strkanici několika vozů na startovní rovince vyrazil jako první z úvodní zatáčky a své vedení udržel až do cíle. První je také v celkovém pořadí našeho seriálu.
Poslední dvě finálové jízdy patřily dětským ´buginám´. V kategorii malých strojů s ručním řazením sice s velkým náskokem projel cílem Josef Lang, ale ten byl hodnocen odděleně, protože jeho stroj pohání motocyklový motor Honda 500. První místo v této kategorii si vyjela Barborka Kovářová, celkové prvenství pak patří Vojtovi Chmelíkovi. V sedmičlenném poli maličkých ´buginek´ s variátorem byl nejrychlejší Jonas Eisenschenk, ale o celkovém vítězi již bylo rozhodnuto před tímto závodem. S předstihem se jím stal Ondra Šustr.
Text a foto Jan Pek