Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2021 - 8. závod 26.9.2020

Zatím není nic rozhodnuto

Celkem 34 rozjížděk, dvě „béčková“ finále a 9 A-finále tvořilo program pátého závodu, který se letos uskutečnil v rámci našeho seriálu Chodský čakan. Jako první nastoupili ke své finálové jízdě junioři. Dramatický souboj o prvenství mezi Michaelem Billerem (Suzuki Swift) a Danielem Drncem (Škoda felicia) vyzněl ve čtvrtém kole pro bavorského jezdce, jenž svoji pozici udržel až do cíle. Následovalo finále divize nad 1600 ccm, v níž v rozjížďkách překvapivě zazářil bavorský závodník Leonhard Bauer se skvěle připraveným VW Lupo. Od startu vyrazil nejrychleji Jiří Matějka s felicií a již během úvodního kola získal mírný náskok, který pak dále zvyšoval. Za ním se odehrával těsný souboj mezi Bauerem a Janem Šindelářem (Ford Fiesta), ovšem ve druhém kole se po kolizi Bauer propadl v pořadí a Šindelář si svoji druhou pozici už bez problémů pophlídal.

Poté vyrazila na trať své finálové jízdy čtveřice bavorských jezdců ´velkých bugin´. Od první zatáčky si jel nekompromisně pro vítězství Andy Neugebauer. Za ním se odehrával pěkný duel mezi Thomasem Le Gassou a Maykem Raddatzem, v němž byl nakonec úspěšnější druhý jmenovaný. Příjemným překvapením byla tentokrát divize vozů s pohonem 4x4, kde startovalo 7 vozů, jejichž jezdci už v rozjížďkách předváděli pěknou podívanou. Ani ve finále tomu nebylo jinak. Od první zatáčky jel v čele Marcel Leserer, ale stále na něho dotíral Alexander Airich (oba s Audi A 4) a snažil se ho znervóznit a donutit k chybě, ovšem marně. Po třech kolech pak už bylo rozhodnuto a pořadí se až do cíle nezměnilo.

Další finálová jízda patřila divizi do 1400 ccm. Z první zatáčky vyjel na vedoucí pozici Vlastimil Zwiefelhofer s felicií, za nímž se odehrával dramatický souboj dvou velkých rivalů a současně i kamarádů, Jana Páníka (Škoda Felicia) a Marka Straky (VW Polo), který bohužel rozhodl technický problém, který v předposledním kole na okamžik téměř zastavil Páníkův vůz.  Následovalo finále divize do 1600 ccm. Od počátku jel v čele Josef Kučera s Hondou Civic a za ním spolu soupeřili další tři jezdci, kteří se během jednoho kola dotáhli až za Kučeru, ale ten svoje prvenství dokázal uhájit. Ve finále vozů stock-car se o vítězství utkali zkušený Karl Kohlbauer s Mitsubishi a mladý Manuel Heilmeier s Opelem Astra. Jejich duel vyzněl pro mládí.

Program jako obvykle uzavíraly dětské ´buginy´. V kategorii strojů s manuálním řazením vyhrál stylem start – cíl Vojta Chmelík. Poté se na startovním roštu seřadily maličké stroje s variátorem. Hned po startu se do čela dostal Ondra Šustr, ale během dvou kol se za něj dotáhli dva bavorští soupeři. Další průběh závodu ovlivnila kolize při předjíždění jezdců, kteří už byli o kolo zpět. Ta Šustra výrazně zdržela, a tak si pro vítězství dojel Jonas Eisenschenk.

Poslední letošní závod se koná už tuto neděli, 3.října. Bude opravdu o co bojovat, protože jen dva jezdci – Andy Neugebauer mezi ´velkými buginami´ a Ondra Šustr  mezi těmi nejmenšími stroji – mají celkové prvenství jisté. Ve všech ostatních kategoriích se o vítězi bude rozhodovat až v závěrečném klání.

Text a foto Jan Pek