Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2018 - 8. závod 23.9.2018

Zajímavá auta na rozloučenou

Šest desítek dospělých i malých jezdců se prezentovalo v APM Automotive Racing Aréně k  poslednímu závodu našeho seriálu Chodský čakan. Zřejmě největší pozornost budilo v depu nízké červené kupé Toyota MR 2. Jezdcova sympatická tvář s knírkem byla starší generaci pořadatelů ihned známá. Dorazil poslední zástupce ´chudenické party´ Jan Přibáň. „Přijel jsem se do Domažlic rozloučit se svou závodní kariérou. Tady jsem před 19 lety začínal, a tak bych tu chtěl také skončit,“ prohlásil, když vyplňoval přihlášku k závodu. Bohužel poslední závod Přibáňovi nevyšel tak, jak si představoval. Po skvělém jezdeckém výkonu ve své první rozjížďce, kdy s přehledem držel druhé místo před dlouhým ´hadem´ pronásledovatelů, zachytil o svodidlo a následky této kolize jej definitivně odsoudily do role diváka.

Dalším zajímavým autem byl otlučený modrý vůz zkušeného bavorského závodníka Karla Kohlbauera. Na první pohled se zdálo, že se jedná o starší Mitsubishi, ale do technické karty jezdec napsal značku Proton. „Je to značka z Malajsie, která v licenci vyrábí různé typy Mitsubishi,“ připojil vysvětlení.

Již v průběhu rozjížděk, při nichž výborně připravenou trať střídavě skrápělo mrholení a mírný déšť, bylo zřejmé, že už je konec sezony. Technické závady vyřadily více jezdců než obvykle. Program finálových jízd zahájili již tradičně ti nejmenší závodníci. V kategorii dětských ´bugin´ s ručním řazením potvrdil Zdeněk Frischholz svoji suverenitu z rozjížděk a nikým neohrožován si dojel pro vítězství.  V kategorii malých strojů s variátorem se nejvíce dařilo Vojtovi Chmelíkovi.

Finále vozů s pohonem 4x4 dokončil pouze jediný jezdec, Simon Russ se Subaru, jenž se na domažlickou trať vrátil po delší odmlce. Atraktivní divizi velkých ´bugin´ vyhrál Peter Lang. V obou těchto kategoriích nestartoval žádný český závodník. Následovalo finále divize do 1600 ccm, které se stalo kořistí Franze Becka s Fordem Fiesta. O vzrušení se hned v první zatáčce postaral Petr Páník s Hondou Civic, který po nájezdu na pneumatiky ohraničující trať pár metrů pokračoval jen po dvou kolech, ale situaci zvládl a skončil čtvrtý. Ve finále divize nad 1600 ccm potvrdil svoji roli hlavního favorita Jiří Matějka s felicií a nikým neohrožován proťal cílovou čáru jako první.

Do finálové jízdy divize do 1400 předčasně vyrazil Jürgen Gebendorfer s Hondou Civic, a proto se start musel opakovat. Provinilec se sice ujal vedení, ale již v prvním kole ho předjel Zdeněk Diviš s felicií, jenž své prvenství s přehledem udržel až do cíle. Následovalo finále vozů stock-car, které vyhrál Rainer Schwab s vozem Mitsubishi. Tečku za posledním závodem udělali tentokrát junioři, mezi nimiž byl nejrychlejší Marco Gierl s VW Polo.

Definitivní tečkou za celou sezonou bude slavnostní vyhlášení konečných výsledků celého seriálu, které se uskuteční v sobotu 13. října.   

Text a foto Jan Pek