2018 - 6. závod 19.8.2018
Napětí stoupá, závodí se tvrději
Plné nervozity, dramatických duelů a menších kolizí byly finálové jízdy 6. závodu našeho seriálu Chodský čakan. Je znát, že s blížícím se koncem sezony získává každý bod na ceně. Velmi početně obsazena byla opět juniorská kategorie, která byla jedinou, kde se jelo i ´béčkové´finále.
Jako první se ve své finálové jízdě utkali soupeři z divize do 1400ccm, mezi nimiž byl nejrychlejší Tomáš Rejžek s Toyotou Corolla. Následovalo finále ´bugin´. I když odstartovaly pouze tři, nuda to rozhodně nebyla. Strhující duel Jiřího Götze a Güntera Schmidta bohužel rozhodly technické problémy bavorského jezdce ve 3. kole. S odstupem za nimi dojel Uwe Hein, jehož robustní stroj určený pro závody stock-car působil vedle lehkých ´bugin´ soupeřů jako mamut. „Mám dvanáctiválec BMW o objemu 5,4 litru, ale můj vůz je moc těžký. Vím, že proti lehkým a obratným ´buginám´ soupeřů nemám na zdejší trati šanci, ale jsem rád, když s nimi dokážu v pár kol držet krok. Jezdím totiž hlavně pro radost,“ řekl nám o přestávce, kterou věnoval odpočinku, neboť jeho stroj neměl žádné technické problémy.
Ve finále divize do 1600 ccm se po startu ujal vedení Daniel Vanžura s felicií a během prvního kola si vypracoval dostatečný náskok, který udržel až do cíle. Za ním se odehrával dramatický a velmi tvrdý souboj o druhou příčku mezi Petrem Páníkem (Honda Civic) a Franzem Beckem (Ford Fiesta), při němž nejednou ´bouchaly plechy´. Nakonec byl úspěšnější bavorský závodník. Následovala divize stock-car, ve které nestartuje žádný český jezdec.
Do finále divize nad 1600 ccm vyrazilo 9 aut, ale hned v prvním kole došlo k několika kolizím, a proto byla jízda zastavena. Po opakovaném startu se opět závodilo na ostří nože, v čele jezdil Jiří Matějka s favoritem, ale dostal černou vlajku, protože po signalizaci žlutým praporem předjel soupeře, jenž byl o kolo zpět. Matějka černou vlajku znamenající vyloučení ignoroval, naopak snad ještě zrychlil a předvedl strhující jízdu, při níž naplno ukázal své vynikající jezdecké schopnosti i možnosti skvěle připraveného vozu. Dvacet bodů za vítězství si tedy připsal Andi Neugebauer s VW Golf.
Finále divize 4x4 se stalo jasnou záležitostí Karla Malze s Toyotou Corolla, který dominoval i ve všech svých rozjížďkách. Finálová jízda juniorů se nesla ve znamení duelu Jana Páníka s felicií a Marco Gierla s VW Polo. Páník jezdil dlouho v čele, ale Gierla měl stále za zadním nárazníkem. V nájezdu do posledního kola bavorský jezdec využil na rovince větší rychlosti svého auta, podařilo se mu Páníka předjet a své prvenství už udržel až do cíle.
Poslední dvě finálové jízdy patřily těm nejmenším závodníkům za volanty dětských ´bugin´. V kategorii strojů s manuálním řazením byl podle očekávání nejrychlejší Jiří Matějka junior a mezi ´buginkami´s variátorem se nejvíce dařilo Brunovi Týrovi.
Další, už předposlední závod se v APM Automotive Racing Aréně uskuteční v neděli 9. září.
Jan Pek