Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2016 - 6. závod 7.8.2016

Chodský čakan láká bavorské závodníky

K šestému závodu devítidílného seriálu Chodský čakan nastoupilo v APM Automotive Racing Aréně celkem 62 jezdců, z nichž 46 dorazilo ze sousedního Bavorska, což je nezpochybnitelný důkaz, že seriál pořádaný Motorsportklubem AMK Domažlice získal za našimi hranicemi velké renomé.

Diváci si opravdu přišli na své. Zhlédli 36 rozjížděk, dvě B-finále a 7 finálových jízd. Velmi dramatické je pokaždé soupeření juniorů, jichž se vždy sejde velký počet, a jezdců s výkonnými vozy s pohonem všech kol, které se odehrává ve strhujícím tempu.

Ke své finálové jízdě nastoupili jako první nejmladší adepti motoristických vavřínů, jezdci dětských ´bugin´. Svoji suverenitu z rozjížděk potvrdil Stanislav Brousek, jenž s přehledem zvítězil.

Po startu finálové jízdy divize do 1400 ccm se dostal do čela Daniel Vanžura s felicií, za něhož se rychle propracoval Tomáš Rejžek s Toyotou Corolla. Jejich očekávaný souboj o prvenství ale zhatila technická závada, která zastavila Vanžurův vůz a Rejžkovi otevřela cestu k vítězství.

Ve finálové jízdě divize do 1600 ccm se ujal vedení Willi Hiltner s VW Golf, ale ve 4.kole vyvrátil levé zadní kolo, a tak jej brzy předjel Jiří Nolč s felicií, jenž své prvenství bez problémů udržel až do cíle. Hiltner se ukázal jako velký bojovník, i s vyvráceným kolem pokračoval v jízdě, odrazil všechny útoky Václava Karnolta s favoritem a o pár decimetrů uhájil druhé místo.

Po startu finále divize vozů 4x4 jezdil v čele Max Praml s vozem Audi, z jehož výfuku občas vyšlehl plamen. Ve druhém kole se ale v zápalu boje dopustil osudové chyby, zapomněl odbočit do ´vracečky´ pod startovní rovinkou, musel couvat a rázem se ocitl na posledním místě. Díky tomu se dostal na první pozici Andreas Diz (Audi), jenž své vedení udržel až do cíle.

Finále juniorů vyhrál stylem start – cíl Fabian Rosenfeld s VW Polo. Velkým smolařem byl Jan Páník s felicií, jenž si účast vybojoval díky svému vítězství v ´béčko-vém´ finále. Za jízdy se mu otevřela kapota, on sice pokračoval v závodě, ale to je v rozporu s pravidly, a tak mu pořadatelé ukázali černou vlajku.

Poslední dvě finálové jízdy byly záležitostí pouze bavorských jezdců. V divizi nad 1600 ccm zvítězil Franz Beck se Satem Ibiza, za jehož zády se odehrálo několik skvělých soubojů dalších závodníků. Program finálových jízd uzavřela divize vozů stock-car, v níž roli hlavního favorita potvrdil Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt, jenž si s přehledem  dojel pro 20 bodů za vítězství. Pozornost diváků vzbudil Tobias Prögler, který v závěru táhl za svou Hondou CRX celý výfuk.

„Chtěl bych poděkovat všem pořadatelům a zejména těm, kdo po včerejším závodě Rallycross cupu připravili na dnešek trať. Pracovali tady dlouho do noci a ještě dnes brzy ráno,“ ocenil předseda AMK Domažlice Jiří Stieber úsilí, díky němuž bylo možné uspořádat během jednoho víkendu dva závody.

Jan Pek