2016 - 4. závod 12.6.2016
Kluzká trať prověřila finalisty
Celkem 50 jezdců, z toho osm těch nejmladších za volanty dětských ´bugin´, soupeřilo v APM Automotive Racing Aréně o další body do hodnocení seriálu Chodský čakan. Tentokráte se museli nejen utkat se svými soupeři, ale po dešťové přeháňce také překonávat nástrahy mokré a kluzké trati.
V první finálové jízdě určené divizi do 1600 ccm se bohužel utkali pouze dva jezdci. Stejně jako v rozjížďkách zvítězil Jiří Nolč s felicií. Velmi zajímavé bylo finále divize do 1400 ccm. Po startu se dostal do čela Daniel Vanžura s felicií, jehož těsně sledovali Tomáš Rejžek s Toyotou Corolla a Nick Rosenfeld s VW Polo. Ti ve druhém kole svedli skvělý duel o druhou příčku, jenž vyzněl pro Rosenfelda, který se během třetího okruhu dotáhl až za Vanžuru a snažil se jej znervóznit a na kluzké trati donutit k chybě. Ve 4. kole se Rosenfeld nakonec dostal do čela a své prvenství udržel až do cíle.
Netrpělivě bylo očekáváno finále divize nad 1600 ccm, kde byly již v rozjížďkách k vidění skvělé souboje. Ještě před první zatáčkou se ujal vedení Jiří Matějka s favoritem před Janem Šindelářem s Fordem Fiesta. Oba svedli dramatický duel s řadou drobných ´šťouchanců´, ale protože Šindeláře zbrzdila proražená levá přední pneumatika, radoval se z prvenství Matějka. Toho vzápětí čekal zcela odlišný úkol – koučovat své dva syny v kategorii dětských ´bugin´, kde se již v rozjížďkách projevil jako suverén Jiří Matějka junior. Ten potvrdil, že jablko nepadlo daleko od stromu, a s přesvědčivým náskokem zvítězil. Matějkovi si tedy z Domažlic odvezli dva vítězné poháry.
Po startu finálové jízdy juniorů, kteří měli už rozjížďky plné dramatických soubojů, se ujal vedení Timo Werkstetter, za nímž jezdili Fabian Rosenfeld (oba VW Polo) a Jan Páník s felicií, jenž startoval až ze druhé řady. Ve třetím kole se ujal vedení Rosenfeld, který své prvenství udržel až do cíle a završil tak rodinné ´double´.
Společně s vozy 4x4 startoval také Václav Cais s ´buginou´ Kart, jehož výkony byly velkým obohacením závodu. V těsných soubojích s mnohem většími a robustnějšími vozy prokázal nejen své nesporné jezdecké umění, ale také pořádnou dávku odvahy. Hodnocen byl ovšem zvlášť. Po startu finále se dostal do čela Andi Neugebauer s vozem vybaveným motorem BMW právě před Caisem. V první zatáčce došlo ke strkanici mezi třetím Stanislavem Brunátem se Seatem Leon TDI a dotírajícím Alexandrem Airichem s Audi, jenž na ni doplatil ztrátou pozice. Brunát pokračoval na třetím místě, ale začal se na něj tlačit Andreas Diz s Audi. Jejich vzájemné lehké kolize využil Airich a dostal se na třetí místo. V posledním kole se Václav Cais dotáhl až do těsného závěsu za Neugebauera, dvě zatáčky před cílem jej předjel a cílovou čáru proťal jako vítěz.
Sérii finálových jízd uzavřely vozy stock-car, mezi něž se přihlásil se svou Toyotou také Tomáš Rejžek. Ten se také ujal vedení, těsně sledován Karlem Kohlbauerem s Mitsubishi Colt, s nímž sváděl dramatické souboje už v rozjížďkách. Ve třetím kole došlo k jejich vzájemné lehké kolizi, ale Rejžek své vedení udržel až do cíle. Tři kola před cílem převrátila své auto v poslední zatáčce Verena Biber, ale ostatní jezdci se jejímu vozu bez problémů vyhýbali, a tak nebyla regulérnost závodu narušena.
Ani o následujících dvou víkendech naše trať neosiří. V neděli 19. června se tam utkají o své mistrovské body dvě stovky německých jezdců v divokých závodech stock-car a na 26. června je naplánováno další pokračování rallyekrosového seriálu Chodský čakan.
Jan Pek