Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2016 - 3. závod 22.5.2016

Nejdřív hořel, potom zvítězil

Celkem 69 jezdců, z toho pouze 16 českých, nastoupilo na startovní čáru 3. závodu. Vzhledem k velkému počtu jezdců byl závod vypsán pouze na tři rozjížďky. V APM Automotive Racing Aréně se tedy odehrálo 30 rozjížděk, jedno finále B (pro juniory, jichž bylo 18) a 7 finálových jízd. Nesporným zpestřením startovního pole byly dvě velmi robustní ´buginy´vybavené velkoobjemovými osmiválci Chevrolet a Oldsmobile. Jednu z nich ale brzy vyřadila technická závada.
Jako první se na start své finálové jízdy postavili jezdci dětských ´bugin´, mezi nimiž byl nejrychlejší Jakub Kostlivý. Následovala divize stock-car, v níž byl největším favoritem Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt. Ten během dvou kol získal zdánlivě bezpečný náskok, pak trochu zpomalil, čehož využil Tomáš Rejžek s Toyotou, jenž se dotáhl za Kohlbauera. Rozpoutal se dramatický boj o první pozici, ale zkušený Kohlbauer své prvenství uhájil.
Následovalo finále divize do 1600 ccm, v němž se ihned po startu dostal do čela Denis Krucker s Peugeotem 106 a nikým neohrožován proťal cílovou čáru jako vítěz. Podobně jasná byla situace ve finále divize nad 1600 ccm. Franz Beck s bílým Seatem Ibiza na první pozici i druhý Jan Šindelář s černým Fordem Fiesta se brzy odpoutali od všech soupeřů a svá umístění udrželi až do cíle. Diváky udržel v napětí souboj o bronz, jenž nakonec vyzněl pro Tobiase Gartnera s VW Golf.
Nejúspěšnějším českým jezdcem se stal Tomáš Rejžek, jenž se stejným autem startoval ve dvou divizích a ke stříbru ze stock-carů přidal jasné prvenství ve finále divize do 1400 ccm. Následovala divize vozů s pohonem všech čtyř kol doplněná o ´buginu´ Chevrolet Josefa Mosera. Ten v APM Automotive Racing Aréně prožil opravdu dramatickou neděli. Hned po projetí cílem první rozjížďky začal jeho stroj hořet, ale naštěstí byl požár zlikvidován hned v zárodku, a tak nepoškodil žádné důležité komponenty. Hned po startu Moser využil obrovský zátah velkoobjemového motoru, dostal se do čela a s přehledem si jel pro prvenství. Za ním se až do cíle držel Alexander Airich s Audi Avant, jemuž patřil pohár pro vítěze divize 4x4, neboť Moserova ´bugina´byla hodnocena zvlášť.
Velké drama přineslo osmičlenné finále juniorské kategorie. Již v rozjížďkách nebyla nouze o napínavé okamžiky. Katrina Wagner dokonce svůj VW Lupo v jedné z rozjížděk převrátila, ale s minimálně poškozeným autem dál pokračovala v závodě. Totéž se jí ale stalo ve výjezdu z druhé zatáčky 2. kola finále. Pořadatelé její malé zelené autíčko opět postavili zpátky na kola a mladá závodnice mohla nastoupit k opakovanému startu. Po něm se zpočátku dostal do čela Timo Werkstetter, ale předčasně jej vyřadila technická závada. Cesta k prvenství se tak otevřela Fabianu Rosenfeldovi s VW Polo. Čest českých juniorů zachraňoval 3. místem Marek Straka. Katrina Wagner si navzdory dvojímu převrácení připsala 13 bodů za 4. místo ve finálové jízdě.

Jan Pek