Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2015 - 9. závod 17.10.2015

Rekordní tečka za sezonou

     Letos naposledy zaburácely v APM Automotive Racing Aréně motory rallyekrosových speciálů. V posledním závodě seriálu Chodský čakan sice pořadatelé počítali s velkou účastí jezdců, ale skutečnost překonala veškerá očekávání. K tréninkům nastoupilo celkem 77 závodníků, a proto každý absolvoval jen tři rozjížďky a finále se jelo pouze na 4 kola.

     V trénincích a v prvních rozjížďkách potrápilo jezdce lepkavé bláto a několik velkých kaluží na trati, na které doplatili především ti nejmladší adepti motoristického sportu – jezdcům s dětskými ´buginami´ se kola proměnila v bezmocně se protáčející blátivé válce, takže nemohli dokončit druhé tréninkové kolo. Než na ně ale došla řada v závěru první série rozjížděk, bláto se již hodně vyjezdilo, a tak trať zvládly i ty nejslabší stroje malých závodníků.

     Jako první se na start finálové jízdy postavily vozy s pohonem všech čtyř kol doplněné o dvě ´buginy´. Každá kategorie ale měla oddělenou klasifikaci. Po startu vyrazil dopředu Rudolf Mužík ze Kdyně s lehkým kartem s motorem Honda CBR 600 RR a postupně zvětšoval svůj náskok. Hned v první zatáčce po startu najel Simon Russ se svým Subaru do pneumatik lemujících dráhu a propadl se až na 5. místo. Druhý jezdil až do cíle Alexander Airich s velkým Audi Avant sledován Stanislavem Brunátem se Seatem Leon TDI. Russ zahájil stíhací jízdu, postoupil na čtvrté místo a nakonec se dostal i před Brunáta na bronzovou příčku. Brunát dojel s klidem až čtvrtý, protože dobře věděl, že prvenství v konečném pořadí celého seriálu mu už nikdo nemůže vzít.

     Následovalo finále divize vozů stock-car, která měla nejpočetnější účast - k tréninkům nastoupilo celkem 26 jezdců. V první řadě stáli dva největší soupeři, Petr Březina s felicií a Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt. Oba se ve výjezdu z první zatáčky přehnali kolem zpočátku vedoucího Andiho Neugebauera s ´audinou´ a odpoutali se od zbytku startovního pole. S velkými rozestupy projeli cílem první Březina, druhý Kohlbauer a třetí Neugebauer. Pořadí v cíli jen potvrdilo celkové výsledky seriálu, neboť již před tímto závodem bylo jasné, že letošním držitelem trofeje se stane právě Březina před Kohlbauerem.

     Poté nastoupili ke svému finále junioři. Jan Páník s felicií si musel účast vydobýt ve finále B, a tak jeho naděje na celkové prvenství vyhasly, protože vedoucí jezdkyně průběžné klasifikace Sabrina Werkstetter s VW Golf startovala z první řady a hned se ujala vedení v závodě. Páník sice ze zadních pozic statečně postupoval vpřed, ale jeho účinkování ve finále ukončila kolize na cílové rovince v nájezdu do posledního kola. Sabrina tedy projela cílem nejen jako vítězka této finálové jízdy, ale i celého seriálu. Je první dívkou, které se podařilo získat celkové prvenství.

     Již před startem finále divize do 1600 ccm bylo jasné, že celkovým vítězem bude Petr Březina. Ten startoval také z první řady společně se svým východoněmeckým kamarádem Davidem Jungnickelem (Citroen AX), jenž do Domažlic dorazil z bezkonkurenčně největší dálky. Po startu se ujal vedení Březina před Jungnickelem a postupně se vzdalovali zbytku startovního pole. V nájezdu do druhého kola došlo na cílové rovince k tvrdé kolizi, která vyřadila Petra Kadlece s VW Polo. V posledním kole Březina pustil Jungnickela před sebe na 1. místo. Jako třetí proťal cílovou čáru Willi Hiltner s VW Golf, jenž si tímto umístěním zajistil celkově 2. místo v hodnocení celého seriálu.

     Úvod finále divize do 1400 ccm patřil souboji Patrika Hyšky (Škoda Favorit), Jana Polesného (Suzuki Swift) a Tomáše Rejžka (Toyota Corolla). Nakonec se do vedení probil Hyška před Polesného a toto pořadí se udrželo až do cíle. Zato o bronzovou příčku  tvrdě soupeřil Rejžek s Milanem Peruthem (Škoda Felicia). Ve ´vracečce´ druhého kola došlo mezi nimi k drobné kolizi, ale Rejžek ještě svoji pozici udržel. Totéž se opakovalo i v následujícím okruhu, ale nakonec se Peruth dočkal a Rejžka předjel.

     Skutečné drama přineslo finále divize nad 1600 ccm. Z první zatáčky se bok po boku vyřítili Franz Beck (již jistý vítěz celého seriálu) s bílým Seatem Ibiza a Jan Šindelář s černým Fordem Fiesta. Černo-bílý duel pokračoval až do první zatáčky druhého okruhu, kde se Šindelář dostal do vedení, které udržel až do cíle. Třetí jezdil Petr Hyška s felicií, jenž ale celou druhou polovinu finále musel odrážet neustálé útoky Davida Jungnickela, jenž se svým Citroenem AX startoval ve dvou divizích.

     Poslední letošní finálová jízda patřila dětským ´buginám´. Jako první projel cílem suverén této kategorie Stanislav Brousek. Po vyhlášení výsledků posledního závodu se jezdci i jejich doprovody přesunuli na Babylon, kde byly slavnostně dekorováni nejúspěšnější účastníci celého seriálu.   

Text a foto Jan Pek