2015 - 4. závod 7.6.2015
Závodilo se až do podvečera
Na své si přišli v APM Automotive Racing Aréně motorističtí fanoušci při 4. závodě seriálu Chodský čakan. Ve 39 rozjížďkách, jednom finále B a sedmi finálových jízdách se jim představilo celkem 53 soutěžících. Proto celé klání skončilo až po 18. hodině, ale čas divákům rychle ubíhal, neboť o dramatické okamžiky opět nebyla nouze.
Finále divize do 1600 ccm se stalo jasnou záležitostí Petra Březiny s felicií, který se již před první zatáčkou dostal do čela, během prvního kola si vytvořil náskok a pak už pouze kontroloval průběh závodu. Na start finálové jízdy divize nad 1600 ccm se postavila jen tři auta, ve druhém kole se odehrál krátký souboj mezi Franzem Beckem se Seatem Ibiza a Janem Šindelářem s Fordem Fiesta, v němž byl úspěšnější první jmenovaný, jenž také projel cílem jako vítěz.
Finále vozů stock-car okořenil souboj mezi vedoucím Karlem Kohlbauerem (Mitsubishi Colt) a Petrem Březinou. V první zatáčce 3. kola se Březina pokusil dostat před svého bavorského soupeře, ale byl příliš rychlý, vyjel z ideální stopy a Kohlbauer získal vedení zpět. Březinu poté zpomalil defekt levé přední pneumatiky, a tak nakonec projel cílem po ráfku jako třetí.
Finálová jízda divize do 1400 ccm musela být zastavena, když ve ´vracečce´ pod startovní rovinkou Vlastimil Barták převrátil svůj vůz s karosérií Škody 1000 MB. Vystoupil nezraněn a jízda byla opakována jako poslední v pořadí. Zvítězil v ní Tomáš Rejžek s Toyotou Corolla.
Vozy s náhonem 4x4 startovaly společně se dvěma ´buginami´, ale obě kategorie měly oddělenou klasifikaci. Po startu jejich finálové jízdy se dostal do čela Andi Neugebauer s velmi rychlým BMW a své prvenství udržel až do cíle. Za ním se ovšem odehrával skvělý duel mezi Stanislavem Brunátem (Seat Leon TDI) a Simonem Russem (Subaru). V nájezdu do první zatáčky druhého kola se Russ pokusil předjet Brunáta, ale ten v dramatickém souboji svoji pozici udržel. Bavorský soupeř pak na něj sice stále útočil, ale Brunát pořád odolával. Další velký útok přišel v nájezdu do pátého kola, ale i ten byl neúspěšný. V posledním, šestém okruhu byla finálová jízda zastavena, protože na stejném místě jako předtím Barták převrátil svoji ´buginu´ Angelo Weiland. Započítány byly výsledky při nájezdu do posledního kola.
Body za vítězství mezi ´buginami´ si připsal kdyňský Rudolf Mužík.
Na start finálové jízdy juniorů se postavilo osm vozů. Ve druhém kole se do čela dostala skvěle jezdící Sabrina Werkstetter s VW Golf a své prvenství udržela až do konce. Za ní se odehrával strhující souboj Nicka Rosenfelda s VW Polo a Pavla Tumpacha s Nissanem Almera, který skončil převrácením Tumpachova vozu v posledním kole. Jízda byla opět ukončena a započítány byly výsledky při nájezdu do 6. kola. Jako poslední absolvovali svoje finále nejmladší adepti motoristického sportu, jezdci s dětskými ´buginami´. Nejrychlejší byl Stanislav Brousek.
Další závod seriálu Chodský čakan se v areálu v průmyslové části Domažlic za nádražím uskuteční v neděli 21. června.
Jan Pek