2015 - 3. závod 24.5.2015
Strhující finálové duely
Ve znamení strhujících česko-bavorských soubojů se nesly finálové jízdy třetího závodu seriálu Chodský čakan, k němuž nastoupilo 37 jezdců.
Jako úžasnou oslavu motoristického sportu lze označit finále divize do 1600 ccm. Zasloužili se o ni Petr Březina s felicií a jeho bavorský soupeř Karl Malz s Toyotou MR 2. Po celých šest kol Malz dokázal odrážet Březinovy útoky, několikrát už se zdálo, že se českému závodníkovi v zatáčce podaří dokončit předjížděcí manévr, ale bavorský jezdec si zachoval pevné nervy, nenechal se vyprovokovat k chybě, jako se mu to stalo v jedné z rozjížděk, a nakonec s minimálním náskokem proťal cílovou čáru jako vítěz.
Ale ani v následující finálové jízdě divize nad 1600 ccm, v níž o prvenství soupeřili Jan Šindelář s Fordem Fiesta a Franz Beck se Seatem Ibiza, nebyla o dramatické okamžiky nouze. Bavorský jezdec po najetí na pneumatiky lemující trať dokonce na okamžik jel po dvou kolech, ale ani tento kaskadérský kousek mu k prvenství nepomohl.
Že ani minimální počet aut na startu nemusí znamenat pouze nudné kroužení po trati, dokázali ve finále divize vozů s pohonem všech čtyř kol Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI a Simon Russ s hodně ´ořezaným´ Subaru. Bavorský jezdec se držel těsně za Brunátem a v polovině finálové jízdy se odvážným předjížděcím manévrem dostal do čela, během jednoho kola získal mírný náskok a nakonec s přehledem projel cílem jako vítěz.
Mezi juniory se prosadila Sabrina Werkstetter s VW Golf, která si již v prvním kole vybudovala mírný náskok a poté už pouze kontrolovala průběh závodu. O dramatický okamžik se postarala Jessica Grobosch, která v zatáčce pod startovní rovinkou se svým vozem britské značky Rover divoce vyjela z trati, ale nevzdala se a po chvíli manévrování mezi hliněnými valy se dokázala vrátit zpět na závodní dráhu. Nakonec si připsala body za 5. místo.
Naopak bez vzruchu proběhla finálová jízda divize do 1400 ccm, v níž zvítězil Jan Polesný se Suzuki Swift. V nejpočetněji obsazené divizi vozů stock-car se od první zatáčky ujal vedení Petr Březina, který opět startoval se stejným autem ve dvou divizích, a s jistotou si dojel pro prvenství. Nesmíme zapomenout ani na nejmladší adepty motoristického sportu, jimiž jsou jezdci s dětskými ´buginami´. Startovali tři a nejrychlejší z nich byl Stanislav Brousek, který tak potvrdil staré rčení, že jablko nepadá daleko od stromu.
Jan Pek