Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




6.závod 3.8.2014

Strhující česko-německý duel

Seriál Chodský čakan pokračoval v neděli šestým závodem. Diváci zhlédli celkem 20 rozjížděk a pět finálových jízd. Na start se postavilo 30 jezdců, z nichž 17 dorazilo ze sousedního Německa. Za volanty usedlo 5 zástupkyň něžnějšího pohlaví a v souboji se svými chlapeckými či mužskými soupeři rozhodně nehrály druhé housle.

Již během rozjížděk poutala pozornost divize do 1600 ccm. Ačkoliv v ní startovali pouze 4 závodníci, byli diváci svědky dramatických soubojů. Petr Březina, jenž se opět přihlásil se svou felicií do dvou divizí, našel velmi zdatného soupeře v osobě Karla Malze s krásným klínovitým kupé Toyota MR 2. „Moc si tyto závody užívám a myslím, že můj soupeř také, prohlásil Malz před startem finálových jízd.

Finále divize do 1600 ccm pak jen potvrdilo, co diváci očekávali. Po startu se dostal do čela Karl Malz a sváděl skvělý duel s Petrem Březinou, jenž v závěsu sledoval styl jízdy svého soupeře a čekal na vhodné místo a okamžik k předjetí. Všiml si jeho poněkud rozevlátého stylu průjezdu zatáčkami a až v předposledním kole zaútočil, dostal se před Malze a vítězně projel cílem.

Bylo to Březinovo druhé prvenství, protože na svém kontě měl již vítězství z finále divize do 1400 ccm, v němž vyhrál stylem start-cíl. Velmi početné obsazení měla tentokrát juniorská kategorie. Mezi osmi startujícími byly také tři bavorské dívky. Ve finále již od startovní rovinky sváděla souboj Sabrina Werkstetter (VW Golf) s Petrem Susem (Škoda Felicia). Mladá bavorská jezdkyně se dostala do čela a oba začali ujíždět zbytku startovního pole, kde se odehrávaly souboje o umístění i v hloubi celkového pořadí. Sabrina Werkstetter pak udržela své vedení až do cíle.

Velmi pestré složení měla předposlední finálová jízda. Startovala v ní trojice soupeřů s vozy divize nad 1600 ccm, dva závodníci s auty s pohonem všech čtyř kol a jedna ´bugina´. Všechny tři kategorie ale měly oddělenou klasifikaci. Po startu se od svých konkurentů odpoutali jezdci s auty s pohonem 4x4 a zkušený Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI udržel prvenství až do cíle. Až za vozy divize nad 1600 ccm, z nichž nejrychlejší byl Jan Šindelář s Fordem Fiesta, kroužil osamocený Angelo Weiland s ´buginou´.

Jako poslední nastoupili ke svému finále účastníci s vozy stock-car. Diváci viděli několik kolizí, které zamíchaly pořadím, ale všichni jezdci pokračovali dále v závodě. Pohár pro vítěze vybojoval Helmut Biber s VW, druhá skončila Jennifer Bauer (Honda).
Závody měly dobrý spád a pochválit je třeba také výborně připravenou trať. Příští klání se v areálu Motorsportklubu AMK Domažlice uskuteční v neděli 24. srpna.

Jan Pek