Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




5.závod 27.7.2014

Liják rallyekrosaře nezastavil

Celkem 24 rozjížděk a 5 finálových jízd sledovali fanoušci, kteří si v neděli našli cestu na 5. závod seriálu Chodský čakan. V rozjížďkách viděli i několik převrácených aut, ale všechny kolize se obešly bez zranění a vážnějších poškození vozů. Jezdci museli tentokrát prokázat také schopnost vyrovnat se s velmi rozdílným povrchem, protože soupeřili nejen na prosluněné a prašné trati, ale také v hustém dešti a na kluzkém blátě, na němž se autům ´nechtělo zatáčet´.

Jako první nastoupili ke své finálové jízdě již tradičně junioři. Bylo jich pět, mezi nimi dvě bavorské dívky. Svůj závodnický křest si odbyli také dva úplní nováčci, kteří na domažlické trati absolvovali svůj první závod v životě. Od první zatáčky až do cíle vedl Petr Sus s felicií, s jistotou druhá dojela Sabrina Werkstetter s VW Golf.

Ihned po startu finálové jízdy divize do 1600 ccm se ujal vedení Petr Březina s felicií a s přehledem si dojel pro prvenství. Druhou příčku až do cíle držel Tobias Gartner s VW Polo. Zajímavý duel o 4. místo sváděli Petr Kadlec s Hanou Rysovou. Rozhodla až chyba Rysové, která najela do pneumatik ohraničujících trať.

Po celý den startovala společně trojice jezdců z divize nad 1600 ccm a dvojice závodníků s vozy s pohonem 4x4. Ve finále sváděli po několik kol skvělý souboj oba ´čtyřkolkáři´, Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI a bavorský jezdec Simon Russ (Subaru). Jako vítěz proťal cílovou čáru český závodník. Mezi účastníky divize nad 1600 ccm byl podle očekávání nejrychlejší Jiří Matějka s felicií.

Už v rozjížďkách divize do 1400 ccm nadchli diváky svými dramatickými souboji Petr Březina, jenž opět startoval se stejným autem ve dvou kategoriích, a Jan Polesný (Suzuki Swift). Ve finále se ovšem jejich duel neopakoval, Březina se ihned dostal do čela a zvítězil stylem start – cíl. Domů si tedy zase vezl dva poháry pro vítěze. Polesný si nikým neohrožován dojel pro druhé místo.

Nejpočetnější obsazení měla opět divize vozů stock-car, v níž se s 11 bavorskými soupeři utkal jediný český jezdec, Vladimír Kučera s VW Polo. V této divizi ale také už v průběhu rozjížděk vyřadí nejvíce jezdců technické závady. Na startovní čáru finálové jízdy se nakonec postavilo 8 aut. Pořadím pak hodně zamíchala hromadná kolize v první zatáčce druhého kola. Zvítězil zkušený Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt, Kučera skončil druhý.

Příští závod se uskuteční již tuto neděli, 3. srpna.

Text a foto Jan Pek