Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




4. závod 6.7.2014

Testovací/volný závod plánovaný 20.7.2014 se nekoná!

Opět dva poháry pro Březinu

Celkem 24 rozjížděk a 6 finálových jízd viděli fanoušci, kteří se první červencovou neděli vypravili na čtvrtý závod mezinárodního seriálu Chodský čakan. Na start se postavilo celkem 31 jezdců, z nichž 17 dorazilo ze sousedního Bavorska. Petr Březina se přihlásil se svou felicií opět do dvou divizí – do 1400 ccm a do 1600 ccm. Ani v rozjížďkách nebyla nouze o napínavé souboje a dramatické okamžiky. O ten nejhrozivěji vypadající se postaral Zdeněk Diviš, jenž v první zatáčce za startovní rovinkou najel na násep lemující trať a jeho převracející se felicie dopadla na kapotu VW Polo Tobiase Gartnera. Oba ale bez problémů pokračovali v závodě.

Po startu finále divize do 1400 ccm se ihned dostal do čela Petr Březina a své vedení udržel s přehledem až do cíle. Za ním se zpočátku odehrával napínavý duel mezi Divišem a Gartnerem, který během druhého kola Diviš rozhodl ve svůj prospěch. Juniorská kategorie byla tentokrát záležitostí pouze bavorských mladíků, z nichž se nejvíce dařilo Philipu Stroblovi s VW Golf.
Finále divize do 1600 ccm mělo obdobný průběh jako klání ´čtrnáctistovek´. Hned na startovní rovince se ujal vedení Petr Březina a během prvního kola získal dostatečný náskok před svými soupeři. Jako druhá proťala cílovou čáru půvabná Hana Rysová s felicií, přestože v závěru se na ni dotahoval Václav Princl s Peugeotem 205.

Společně s vozy s pohonem obou náprav startovala také ´bugina´ Angelo Weilanda, která ale byla klasifikována odděleně. Po startu finále se sice dostal do vedení Marcus Strulle s Audi, ale již ve druhém kole jej předjel Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI a své prvenství s přehledem uhájil až do cíle. Pamětníci si zřejmě vzpomenou, že Brunát, který je úspěšným účastníkem řady mezinárodních závodů, na domažlické trati s rallyekrosem začínal.

Hned po startu finále divize nad 1600 ccm potvrdil svoji roli hlavního favorita Jiří Matějka s felicií, jenž si v čele vypracoval již během úvodního kola mírný náskok, který už pouze zvětšoval. Jako druhý projel cílem Jan Šindelář s Fordem Fiesta. Nejpočetnější obsazení měla tentokrát divize vozů stock-car, jichž v prvních rozjížďkách startovalo devět. Úvod finálové jízdy byl ve znamení souboje Helmuta Bibera s VW a Karla Kohlbauera s Mitsubishi Colt. Kohlbauer byl úspěšnější, ujal se vedení a pozvolna se vzdaloval svým soupeřům. Zajímavé souboje se ale odehrávaly v hloubi startovního pole. Nejúspěšnější z dvojice českých jezdců byl celkově třetí Vladimír Kučera s VW Polo.

Příští závod se pojede až v neděli 27. července.

Jan Pek