1. závod 11.5.2014
První závod vyvrcholil strhujícím soubojem
Celkem 30 jezdců (13 českých a 17 bavorských), mezi nimi šestice žen a dívek, dorazilo do rallyekrosového areálu Motorsportklubu AMK Domažlice, kde se uskutečnil zahajovací závod seriálu Chodský čakan.
Ke svému finále nastoupili jako první jezdci divize nad 1600 ccm. Od startu zaujal vedoucí pozici bavorský závodník Franz Beck s VW Golf a udržel ji s přehledem až do cíle. Po vyjetí z trati odpadl z druhého místa František Šefčík s felicií, a tak jako druhý projel cílem Petr Hyška se stejným vozem. V divizi vozů s pohonem všech čtyř kol závodili jen tři bavorští soupeři s vozy Audi, ale do finále už nastoupili pouze dva. Pohár pro vítěze vybojoval Bernd Herler.
Mnohem zajímavější podívanou přinesla finálová jízda divize stock-car, na jejíž start se postavilo dokonce 7 bavorských účastníků, z nichž 4 byly zástupkyně něžnějšího pohlaví. Vítězem se s přehledem stal zkušený Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt. Jejich jediného českého soupeře Jakuba Ježka vyřadilo salto, které se svým Peugeotem 205 předvedl v posledním kole.
Skutečným vrcholem dne se stalo finále divize do 1400 ccm, která byla sloučena s dvojicí juniorů. Hned po výjezdu z první zatáčky došlo ke skrumáži, po níž zůstaly na trati ležet dva převrácené vozy. Postiženi byli oba nejmladší účastníci závodu. Český junior Petr Sus odstoupil, ale jeho bavorská soupeřka Jessica Grobosch, jejíž Opel Tigra zůstal téměř nepoškozen, nastoupila k opakovanému startu, což jí nakonec vyneslo pohár pro vítěze juniorské kategorie.
Po druhém startu už naštěstí k žádné kolizi nedošlo, a tak se mohlo naplno projevit jezdecké umění i kvalita přípravy vozů. Na čele se po celých šest kol odehrával strhující souboj Petra Březiny s Milanem Peruthem (oba Škoda Felicia), který musel nadchnout všechny diváky. Nakonec Březina svoje prvenství uhájil, ale velké uznání přihlížejících získali oba soupeři.
Přestávky vyplnily exhibiční jízdy jedné dětské ´buginy´ a dvou bavorských chlapíků se zahradními traktůrky upravenými pro kuriózní závodění. „Já mám ve svém stroji motocyklový motor Honda CBR 1100. Jezdíme sprinty, závody na vytyčené trati, ale soutěžíme i v tahání břemene. Traktůrky jsou rozdělené do několika výkonnostních kategorií, můj patří do té nejsilnější,“ informoval nás řidič na první pohled ´závodněji´ vypadajícího malého stroje.
Jan Pek