Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




2013 - 2. závod

Nejzáludnějším soupeřem byla trať

Domažlickému rallyekrosu nepřeje počasí. První závod musel být odvolán a druhý, který se jel v neděli 26. května, byl zkrácen. Pořadatelé přivítali na jeho startu 27 závodníků, z nichž 16 dorazilo ze sousedního Bavorska. K vidění bylo i pár nově postavených aut, z nichž určitě nejhezčí bylo Audi A 4 Günthera Schmitta, jehož ale předčasně vyřadila technická závada.

Vytrvalý a stále silnější déšť brzy rozbahnil trať, jejíž povrch byl stále kluzčí. „Vzhledem ke zhoršujícím se podmínkám ředitelství závodu rozhodlo o snížení počtu rozjížděk ve všech divizích ze čtyř na tři,“ oznámil závodníkům předseda AMK Domažlice Tomáš Lehmann po absolvování poloviny plánovaných rozjížděk.

Zejména méně zkušení účastníci už v posledních jízdách ani moc nezávodili, ale veškeré úsilí věnovali udržení svých vozů na trati. Především v zatáčkách hrozilo po opuštění vyjeté stopy uvíznutí v hlubokém bahně, z něhož se auta dostávala vlastními silami jen s velkými obtížemi.

Protože déšť neustával, byly finálové jízdy zkráceny z obvyklých šesti na čtyři kola. Finále juniorů vyhrál jediný český startující v této kategorii Jan Polesný se Suzuki Swift, s vozy stock-car závodili pouze bavorští účastníci a nejrychlejší z nich byl zkušený Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt  a vítězem divize do 1400 ccm, v níž se i na obtížném terénu odehrávaly pěkné souboje, se stal Filip Kašpírek s felicií.

V divizi vozů s pohonem všech kol startovala samá Audi a pohár pro vítěze si odvezl Bernd Herler. Královskou divizi nad 1600 ccm vyhrál pravidelný účastník domažlických závodů Jiří Matějka s felicií, který dokazoval, že i s vozem s jednou poháněnou nápravou lze na kluzkém povrchu udržet ideální stopu umožňující rychlé průjezdy zatáček.

Největším smolařem závodu, v němž nedošlo k žádné větší havárii, se stal Petr Březina, který se opět se svou felicií přihlásil do dvou divizí. Absolvoval ale pouze jedinou rozjížďku a pak jej vyřadila technická závada.

Počasí tedy opět pořádně prověřilo jezdecké umění všech závodníků, ale velký dík a uznání zasluhují také všichni pořadatelé podél trati, kteří v chladu, dešti a blátě museli na svých místech vytrvat, dokud poslední vůz neprojel cílem.

Jan Pek