9.9.2012 - 7.závod
Rallyekrosaři bojovali se soupeři i s technikou
Celkem 34 jezdců, z toho 15 bavorských, se postavilo na start sedmého závodu rallyekrosového seriálu Chodský čakan. Diváci zhlédli 22 rozjížděk a pět finálových jízd. Někteří závodníci v zápalu boje zkoušeli jezdit i po střeše, ale všechny „kolostřešní kombinace“ jezdci přestáli bez úhony a v některých případech byla po zásahu mechaniků také jejich auta schopna další účasti v závodě.
Přesto bylo znát, že se pomalu blíží konec sezony, neboť se zvýšil počet vozů, které byly ještě před koncem závodu naloženy na vleky kvůli závažnějším závadám, jež nebylo možné v depu odstranit. Sedm jezdců bylo nakonec neklasifikováno, protože kvůli technickým problémům nejen nenastoupili do finálových jízd, ale ani neabsolvovali potřebný počet rozjížděk. Zmenšující se počet vozů pak ubral na dramatičnosti soupeření v některých divizích.
Naopak příjemným překvapením se stal stroj Jakuba Šindeláře, jehož základem je skelet kabiny Fiatu 600. Vůz opatřený vzadu umístěným motorem Yamaha 1000 byl nejen velice rychlý, ale také dostatečně spolehlivý a Šindelář s ním od první rozjížďky pořádně proháněl své bavorské soupeře v divizi stock-car.
Finálovou jízdu juniorů dokončili jen dva závodníci, zvítězil Jens Baltzer s Opelem Tigra před Janem Polesným se Suzuki Swift. Divizi stock-car vyhrál Karl Kohlbauer s Mitsubishi Colt před Jakubem Šindelářem.
Nejpočetnější finále měla divize do 1400 ccm, kde se na startovní čáru postavilo 6 vozů. Dramatické souboje se odehrávaly nejen na špici, ale k radosti diváků také v závěru startovního pole. Vzhledem k minimálním bodovým rozdílům je v této divizi každý bod mimořádně cenný. Jako vítěz projel cílem Filip Kašpírek před Václavem Regnerem a Milanem Peruthem (všichni se škodovkami).
Předposlední finále patřilo spojené divizi „bugin“ a vozů s pohonem všech kol. Hned po startu se od poutal od svých soupeřů Stanislav Brousek s „buginou“ vybavenou motorem Kawasaki a rychle zvyšoval svůj náskok. V polovině finálové jízdy se ale dopustil osudné chyby a náraz do ohraničení trati jej vyřadil z dalších bojů. Za ním se od prvního kola odehrával skvělý duel mezi Stanislavem Brunátem (Seat Leon TDI) a Petrem Čadou s krásným Audi Quattro. O výsledku rozhodl Brunátův defekt v závěru finále. Jako první tedy projel cílem Čada, druhý skončil Jan Šindelář s Fordem Escort a jako třetí byl klasifikován Stanislav Brunát, současný účastník mezinárodního českého rallyekrosového šampionátu, jenž na domažlické trati získával před lety své první závodní zkušenosti.
Diváky, kteří očekávali dramatickou podívanou, nezklamalo ani finále divize nad 1600 ccm. V něm se hned před první zatáčkou ujal vedení Jiří Matějka s favoritem před Petrem Březinou s felicií. Zatímco Matějka postupně zvyšoval svůj náskok, na Březinu se dotahoval Tomáš Rejžek s Hondou Accord, jemuž se tentokrát nedařilo tolik, jako v předchozích závodech. Ve snaze zaútočit na Březinu dvě kola před koncem havaroval, ale z vozu ležícího na boku vystoupil nezraněn. Zvítězil Matějka před Březinou, třetí skončil František Šefčík s felicií.
Příští závod se uskuteční v neděli 23. září od 11 hodin.
Jan Pek