Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




5.8.2012 - 5. závod

Petr Březina dvojnásobným vítězem

Ani nájezd zlodějů a vandalů, kteří vyřadili z provozu kropicí vůz, neohrozil konání již pátého pokračování desetidílného seriálu rallyekrosových závodů Chodský čakan. „Někdo ukradl přibližně 70 litrů nafty, vypustil vodu a ukradl kabely od baterie. Než se to všechno sehnalo a dalo do pořádku, ztratili jsme hodně času, a proto závody odstartovaly až o půl jedné,“ objasnili pořadatelé důvod vynucené přestávky mezi tréninky a první sérií rozjížděk, které nemohly začít bez pokropení vyprahlé trati.

V areálu Motorsportklubu AMK Domažlice v průmyslové části města za nádražím se na start postavilo celkem 39 jezdců, z toho 21 bavorských. Nechyběly ani atraktivní ´buginy´, jichž dorazilo šest. Jediný český zástupce Stanislav Brousek s lehkým strojem s motorem Kawasaki měl pět bavorských soupeřů, ale tentokráte nejen s těžkými stroji vybavenými velkoobjemovými motory, které jsou postavené pro závody stock-car. Jako velmi zdatný soupeř se už v rozjížďkách ukázal Jens Baltzer, jenž měl stroj obdobné konstrukce jako Brousek, ale s motorem Yamaha 600.

Domažlické závody si opět hodně užil jejich pravidelný účastník Petr Březina z Jílového u Prahy, jenž se se svou Škodou Felicia opět přihlásil do dvou kategorií. Kromě nejsilnější divize nad 1600 ccm startoval se svou felicií také mezi vozy s pohonem všech čtyř kol. Díky tomu mohla mít tato kategorie samostatné rozjížďky, protože automobily s pohonem 4x4 přijely pouze dva, v obou případech se jednalo o vozy Audi bavorských účastníků. Starty ve dvou divizích současně byly náročné nejen pro samotného Petra Březinu, ale i pro jeho rodinný tým, který kromě něho tvoří ještě manželka a dvě dcery v rolích pomocných mechaniků.

Rozjížďky měly velmi rychlý spád, protože nebylo nutné příliš často odtahovat porouchané nebo havarované automobily. Největší havárii, ale se šťastným koncem, měl Adolf Rozporka, jenž přímo naproti diváckému svahu se svým Suzuki Swift udělal salto s dopadem zpátky na kola.

Sérii finálových jízd tradičně zahájili junioři. První kolo jejich finále bylo ve znamení strhujícího souboje dvou bavorských závodníků, poté se pořadí ustálilo. Zvítězil Jens Baltzer s Opelem Tigra před Andym Schweigerem s VW Polo, jako třetí proťal cílovou čáru Jan Polesný se Suzuki Swift. Následovala početně obsazená divize stock-car, do níž byly zařazeny i automobily čtyř bavorských účastníků, kteří jezdí amatérské regionální rallye, což prozrazovaly i sedačky pro spolujezdce v jejich vozech. V této divizi nestartoval žádný český jezdec, jako vítěz projel cílem Dominik Walter s VW Golf.

Následovala finálová jízda trojice soupeřů z divize 4x4. Petr Březina začínal ze třetí pozice, ale skvělým manévrem se brzy dostal do vedení a začal zvětšovat svůj náskok před oběma bavorskými soupeři. Už se zdálo, že si s přehledem dojede pro vítězství, ale dvě zatáčky před cílem jej výrazně zpomalil defekt pneumatiky. Díky velkému náskoku ale své prvenství udržel až do cíle.

Ve finále divize do 1400 ccm se pořadí ustálilo během prvních kol, zvítězil Filip Kašpírek před Milanem Peruthem (Oba s feliciemi), pro pohár za třetí místo si dojel Tobias Gartner s VW Polo, což je bavorský závodník startující v barvách pořadatelského Motorsportklubu AMK Domažlice, jenž se věnuje rovněž závodům stock-car.

Finále kategorie ´bugin´ bylo soubojem lehkých strojů české konstrukční školy, s nimiž jeli Stanislav Brousek a Jens Baltzer, s  ´těžkou vozbou´  vozidel stavěných pro závody stock-car.  Po startu se do čela dostaly lehké stroje, vedl Brousek před Baltzerem, jehož ale vyřadila technická závada. Stanislav Brousek si pak již nikým neohrožován dojel pro vítězství.

Již tradičně udělalo tečku za  závody finále nejpočetněji obsazené a nejvyrovnanějšími souboji proslulé divize nad 1600 ccm. Hned po startu se ujal vedení Petr Březina a s přehledem si jel pro své druhé vítězství. Za ním se odehrával urputný souboj mezi Tomášem Rejžkem s hondou a Jiřím Matějkou s felicií. Čtvrtý v té době jezdil horšovskotýnský Luboš Žambůrek s atraktivním Fordem Puma. Matějku později vyřadila technická závada a Žambůrek ve strhujícím duelu s Františkem Šefčíkem vybojoval třetí místo. Cílem projel jen asi o délku auta před Šefčíkovou felicií. Další závod seriálu Chodský čakan se uskuteční již tuto sobotu, 11. srpna, opět od 11 hodin. Bude současně také Memoriálem Josefa Hrbáčka k uctění památky dlouholetého organizátora nejrůznějších motoristických akcí na Domažlicku.

Jan Pek