Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




11.9.2011 – Osmý závod se skvělou účastí

V neděli 11.9. se na Domažlickém závodišti uskutečnil již osmý závod letošního desetidílného Poháru o Chodský čakan.

Byť s účastí pouhých 19-ti jezdců si diváci jistě přišli na své. Protože přijeli dva závodníci, kteří se pravidelně účastní MMČR v rallycrossu vyzkoušet své vozy po velmi nákladných opravách. Jediné čeho se diváci nedočkali, byli tito jezdci za volanty svých vozů. Za Jirku Kazila, který představil svůj turbový VW golf zaskočil za volantem jeho otec a za Klause Freundenthalera který, přivezl svoji supervýkonnou Ibizu závodil jeho dlouholetý mechanik Herold Kleinhappl.

Z favoritů letošního „Čakanu“ chyběl bohužel jak Petr Březina, tak velmi populární Vlastík Barták. Ale ani to nesnížilo velmi vysokou kvalitu závodu.

Jezdci byli rozděleni do tří sloučených divizí, protože pouze divize „nad 1600 ccm“ jela za plné body. V ostatních divizích se jelo za body poloviční a v divizi „do 1400 ccm“ a „4x4“ byl přihlášen jen jeden jezdec.

Jezdci tedy byli rozděleni, software který vyvinul náš Motorsportklub vypočítal, že pojedeme celkem 16 rozjížděk a mohlo se na start.

Závody měly obrovský spád a i díky ukázněnosti jezdů a zvyšující se kvalitou vozidel se nemusel téměř vůbec používat odtahový traktor a kropení tratě bylo zapotřebí pouze jednou. Jediní, komu tento velmi rychlý průběh mohl vadit byli závodníci, kterým se v jízdách na autech něco porouchalo a nestíhali v krátkých pauzách svoje speciály opravit.

Po celý den jsme mohli sledovat strhující souboje divize „do 1600ccm“ které vygradovaly ve finálové jízdě. Ta se stala kořistí Aleše Teplého, ale celé finále na něj velmi tvrdě dotíral skvěle jedoucí David Řáha. Body za třetí místo si odvezl Jakub Ježek se svým Peugeotem 205. Ve sloučené divizi „Junior“ a „do 1400ccm“ si suveréně dojel pro vítězství Filip Kašpírek a získal tak do bodování své divize 10 bodů. V Juniorech trápily celý den technické problémy Milana Perutha a tak si odváží body za třetí místo. O první a druhé místo se doslova „porvali“ dva němečtí junioři a tím sťastnějším v cíli byl stále se zlepšující Jens Baltzer se svým Opelem Tigra a druhé místo vybojoval loňský vítěz celého poháru Andy Schweiger, kterého v tomto závodě také nepatrně potrápil jeho jinak spolehlivý VW Polo.

Největší souboje se ale čekaly ve sloučeném finále divize „nad 1600ccm“ a „4x4“. A myslím si že vítězi Jirkovi Matějkovi nebude vadit, když místo popisování zveřejním video z celého finále. Nejdříve natočené z depa a poté z jeho vozidla. Takže zde je máte:

Video z depa: http://www.youtube.com/watch?v=JG_ZZlAw2ag&feature=related

Onboard: http://www.youtube.com/watch?v=ASy0uYStB1Q&feature=related

Takže to byl pouze telegrafický přehled osmého závodu Poháru o Chodský čakan 2011 a již nyní se celý pořadatelský sbor Motorsportklubu AMK Domažlice těší na předposlední závod letošního ročníku, který se bude konat v neděli 25.9.2011.

Tomáš Lehmann