Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




9.10.2010 - 10. a zároveň poslední závod sezony 2010

A je to tady vážení přátelé!!! Poslední závod sezony, poslední možnost změnit výsledky v konečném bodování! A pozor - 41 přihlášených vozidel napříč všemi divizemi!!! To v letošní sezoně ještě nebylo!!!

Bohužel v tréninkových jízdách máme první odpadlíky dnešního dne - zatím jen samozřejmě na technické problémy, ale i tak je to bohužel odstoupení které každého účastníka zamrzí.

12:00 Startujeme první rozjížďkou dnešního dne. Na startu šest juniorů a očekávání obrovských soubojů! A Junioři se do toho opřeli ihned od začátku. Andy Schweiger nechce nikoho nechat na pochybách že titul pro nejrychlejšího juniora poputuje do Bavorska a vyhrává první jízdu s velkým přehledem. A v rozjížďce číslo dvě se na startu objevuje divize do 1600ccm kde si první místo zřejmě uhájí Petr Březina, protože jeho největší rival v boji o titul, Jirka Terš, se dnešního závodu nezúčastnil. Takže Petru Březinovi stačí aby dojel dvě rozjížďky v divizi nad 1600 a Chodský čakan si odváží do Jílové u Prahy. Ve třetí jízdě se objevuje divize do 1400 ccm a všichni tři přihlášení si chtějí ukořistit co nejvyšší počet bodů pro finálové jízdy! A máme tu bohužel první odtah z tratě a černého Petra si tentokráte vybral Ríša Lešák, když se jeho krásný Peugeot 205 zastavil a odmítnul pokračovat dále v závodě. Na roštu se zatím poskládala divize 4x4 a všichni 4 jezdci jsou natěšeni. Ale to co se událo po startu to se tu jen tak nevidí - na startovní rovině zůstala ležet kompletní spojka s vozidla Audi Quattro 80 Petera Englbrechta a ten tím pádem odstupuje ze závodu. A v divizi nad 1600 ccm se do čela šestičlenného startovního pole dostal Jirka Matějka před Petra Březinu a takto také dojeli do cíle. Třetí cílem projel Ondřej Pondělík. A na startu je kompletní skupina Stock-car - 8 vozidel! Uvidíme jak se němeční závodníci popasují s nástrahami zdejší tratě. Mnozí z nich jsou na naší trati úplně poprvé, tak jim držme palce aby se dostali všichni zdárně do cíle. A je tady první drobný problém - první dva jezdci této divize si nezapamatovali jak se naše trať jezdí a museli být z rozjížďky vyloučení. A poslední jízda před pauzou - ihned po startu nám na startovní rovině bohužel zůstaly stát dva nepojízdně vozy které se do sebe zaklínily. A tuto jízdu bezpečně vyhrál Pepík Vontszemů před druhým Josefem Moserem který mu jistě bude sekundovat celý den.

13:10 Druhou sérii rozjížděk nám opět startují junioři. A to co se událo v jízdě juniorů dělá rallycross rallycrossem. Fantastické souboje všch mladých jezdců, mnoho kontaktů a hodně nakropená a uklouzaná trať. Tak vypadala jízda mladých jezdců a určitě stojí za to těmto mladým a velmi dravým závodníkům fandit a sledovat jejich jízdy. V rozjížďce číslo 9 divize do 1600 ccm také nebylo o dramata nouze. V prvním kole způsobila prasklá pneumatikaVladimíra Kohouta kontakt s vozem Petra Březiny, poté císlo 3111 muselo odstoupit a a Petr Březina měl plné ruce práce s udržením vedení před Alešem Teplým. Třetí dojel David Řáha. V divizi do 1400 ccm se bohužel musel z technických důvodů odhlásit Richard Lešák a tak tato divize zůstala obsazena pouze dvěma jezdci. Jako první do cíle dojel Vlastík Barták a druhý dorazil po velkém boji Tobias Gartner. Stejná situace se bohužel udála v divizi 4x4 kde museli dva jezdci odstoupit a tak závodí již jen Luboš Kužel se svojí nádhernou Audi a Russ Simon se Subaru. A velmi těsně vítězí i přes obrovskou jezdeckou chybu Luboš Kužel. Ve dvanácté rozjížďce se představují jezdci divize nad 1600 ccm a vedení se ujímá dnes skvěle jedoucí Jirka Matějka Před Petrem Březinou a po krásném manévru v první zatáčce po startu se na třetí místo dostal Petr Hyška. Ale z druhého místa chyboval Petr Březina a musel odstoupit tak tedy nakonec druhý Hyška a třetí Tuháček. A na startu Divize Stock Car a jízda číslo 13.  A bylo to opravdu napínavé a krásné! Již žádný z jezdců nezaváhal a všichni jeli regulérní délku tratě a opravdu nikdo nikomu nedaroval ani centimetr tratě. Nyní ale již všichni upírají své zraky na trať kde startuje 9 vozidel. A bylo to opravdu velmi vzrušující. Dvě vozidla zůstala stát nepojízdná na trati, dvě vozidla nestíhala tempo nejrychlejších a nechala se předjet o jedno celé kolo, jediný kdo nezklamal byl bezchybný Pepík Vonzszemů který s jasným náskokem zvítězil.

14:20 Třetí série rozjížděk - na startu Junioři a obrovské očekávání všech přítomných. A při premiérovém závodě Milana Perutha se stalo to co si nikdo nepřál. V posledním kole rozjížďky číslo 15 se dostal Milan do nepříjemné situace a převrátil svoje vozidlo na střechu. Naštěstí se nikomu nic nestalo, Milan vylezl z vozidla sám a pozdravil diváky a tato jízda z důvodu přerušení bude opakována na konci série těchto rozjížděk. Jízda číslo 16, divize do 1600 ccm a pouze dvě vozidla v cíli. Petr Březina a Vladimír Kohout odstoupili z rozjížďky kvůli technickým problémům a tak vyhrál Aleš Teplý před Davidem Řáhou. Ve sloučené jízdě divize do 1400ccm a 4x4 se podle očekávání dostal do čela Luboš Kozel se svým vozem Audi a Simonu Rusovi trvalo 3 kola než udolal skvěle jedoucího Vlastu Bartáka. Ten dokončil na třetím místě a čtvrtý dojel Tobias Gartner.

Bohužel v tomto okamžiku musím přestat závod popisovat rozjížďku od rozjížďky a věnovat se všem činnostem spojených s funkcí ředitele závodu, takže se tímto omlouvám a budu již pokračovat pouze telegraficky.

Ve čtvrté sérii rozjížděk se nestalo již nic neočekávaného a zázračného. Většina jezdců kteří měli odjety tři jízdy s dobrým umístěním šetřila techniku na finále, tím pádem bylo startovní pole dosti ochuzené, ale určitě nebyla o dramatické chvíle na trati nouze. Protože jak všichni víme, body a poháry se rozdělují až po projetí cílové pásky finálové jízdy.

Po čtvrté sérii rozjížděk vytvořili pořadatelé dostatečně dlouhou pauzu pro opravu všech vozidel, závodníci mohli načerpat nové síly ve stánku s občerstvením pana Císlera, který celý rok fungoval na jedničku, mechanici připravili vozy a diváci si v klidu prošli naposledy v letošní sezoně depo, kde se atmosféra před finálovými jízdami dala krájet. A zhruba kolem páté hodiny vše začalo. Jedno finále střídalo druhé. Ze čtyřiceti vozidel na startu se jich více než třicet účastnilo finálových jízd a tak si samozřejmě všichni přišli na své. Jak o výsledcích tohoto závodu,  tak o výsledcích celého Poháru o Chodský čakan v sezoně 2010 se dočtete v sekci tabulky výsledků, takže zde nebudu rozebírat jednotlivé jízdy. Místo toho bych chtěl tento prostor věnovat VŠEM členům Motorsportklubu Domažlice kteří se podíleli na pořádání závodů ať už na trati, nebo v zázemí, nebo přípravou (a tím myslím jak administrativní tak fyzickou). Všichni členové našeho klubu věnují obrovskou část svého volného času Motorsportklubu a patří jim tedy nejen dík, ale také samozřejmě obrovské uznání!

Také bych chtěl samozřejmě poděkovat všem závodníkům kteří se našeho Poháru o Chodský čakan účastní ať pravidelně, nebo nepravidelně. Doufám že jsme je nezklamali a tradici Domažlického rallycrossu budeme společně budovat i v příštích letech.

A v neposlední řadě patří obrovský dík všem divákům, kterým se vždy snažíme připravit plnohodnotný sportovní zážitek a také samozřejmě doufáme že na nás nezanevřou.

Takže ještě jednou děkuji všem a těším se příští rok při Poháru o Chodský čakan 2011 nashledanou.

PS: Pokud chcete vidět více fotografií z posledního závodu, s laskavým svolením pana Petra Jehličky jsou zde: http://jehlipe.rajce.idnes.cz/Rallycross_Domazlice_9.10.10_CHODSKY_CAKAN/

PPS: Samozřejmě nezapomínejte sledovat v následujících měsích tyto stránky, protože Motosportklub Domažlice ani v zimě nespí a hodlá uspořádat v zimních měsících tzv. WinterCup, o jehož vypsání budete informováni na tomto webu.

A to už je snad opravdu z posledního závodu vše a teším se na brzkou shledanou na Domažlickém rallycrossovém závodišti.

S pozdravem Tomáš Lehmann