Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




29.8.2010 - 7.závod poháru o Chodský čakan

V poslední prázdninovou neděli uspořádal Motorsportklubu AMK Domažlice sedmý závod poháru o Chodský čakan. Počasí pro závodníky i pořadatele bylo shovívavé a tak se před první rozjížďkou musela pokropit kvůli prašnosti celá trať. Přihlášeno bylo 21 závodníků ve čtyřech divizích a tak závody slibovaly hezkou podívanou. A krátce po jedenácté hodině byla odstartována první rozjížďka dnešního dne.

11:15 Start první rozjížďky a hned velmi nabité startovní pole. Divize do 1600 vždy zaručuje krásné souboje a nejinak tomu bylo tentokrát. První dojel Petr Březina před Vladimírem Kohoutem a Alešem Teplým. A na startu je jízda číslo dvě - divize nad 1600, kde je přihlášeno devět vozidel a jsou k nim přidány dvě "čtyřkolky". V rozjížďkách smí být na startu maximálně šest vozidel a tak máme velmi kvalitně obsazenou tuto divizi. A vítězství v této jízdě pro sebe ukořistil Jirka Matějka po odstoupení Petera Englbrechta, druhý dojel po krásném souboji Václav Regner. Třetí jízda a na startu junioři. Opět všichni očekávají krásné manévry hodné mistrů, takže se máme na co těšit. A tak se také dělo, ale bohužel pro startovní číslo 182 a 104 muselo být uděleno napomenutí, pro křížení stopy ihned po startu. Vítězství v této jízdě doslova urval Filip Kašpírek před Andy Schwigerem a Romanem Přibáněm kteří celou jízdu ukazovali nádherný souboj. A poslední jízda před přestávkou jsou opět jezdci divize nad 1600 a opět plně obsazený startovní rošt. A nádhernou jízdu okořeněnou nádherným soubojem o prvenství vyhrál Petr Březina před Jaroslavem Šimkem a třetím Pondělíkem Ondřejem. Opravdu závody jak mají být.

12:00 Ve druhé sérii sérii rozjížděk máme z organizačních důvodů pouze tři rozjížďky, zato velmi našlapané. Jako první se nám představili jezdci divize nad 1600 cm a souboje na sebe nenechaly dlouho čekat. Vítězství si vybojoval velmi těsně Jaroslav Šimek před Jirkou Matějkou a třetí velmi jistě Ondřej Pondělík. Rozjižďka číslo 6, na startu junioři a nádherné souboje od první zatáčky. Ale bohužel pro Filipa Kašpírka který musel odstoupit z prvního místa nakonec zvítězil Andy Schweiger, druhý Roman Přibáň a třetí Jirka Šůla. A poslední jízda této série patří divizi do 1600 ccm. A v rozjížďce plné předjížděních manévrů si vítězství pro sebe vítězství urval Jirka Terš, druhý dojel Jan Talaš a třetí místo vybojoval na cílové čáře Aleš Teplý.

12:40 Třetí série a na startu jízdy čísly 8 divize do 1600 ccm. A v této jízdě s obrovským přehledem zvítězil Václav Regner a od druhého místa velmi těsně Šindelář Jakub, Šefčík František a Pondělík Ondřej. Devátá jízda patří juniorům. Z juniorů musel bohužel odstoupit pro technickou závadu s číslem 182 Jens Baltzer. A vítězství si vybojoval po nádherném souboji Filip Kašpírek před Andy Schweigerem a třetím Romanem Přibáněm. Jízda číslo 10 je opět naplněna do posledního místa a patří divizi do 1600 ccm. Jako první v této jízdě projel cílem Jirka Terš, druhé místo vybojoval Jan Talaš a třetí cílem projel Aleš Teplý. Jiří Terš pro technickou závadu musel z druhého místa odstoupit v posledním kole této rozjížďky. Poslední jízda této série patří divizi nad 1600 a šest vozidel na startovním roštu. A krásné souboje o první místo předváděl Jirka Matějka s Vencou Regnerem, z nichž prvně jmenovaný byl v cíli šťastnější a třetí projel cílovou čárou Jakub Šindelář na voze Opel Vectra.

13:30 Čtvrtá série rozjížděk je před námi a na startu se řadí jízda číslo 12 divize nad 1600 ccm. A v této rozjížďce zvítězil po technických problémech Jardy Šimka Petr Březina, třetí cílovou čáru proťal Václav Regner. V další jízdě divize Junior už nám bohužel nenastoupil se startovním číslem 182 Baltzer Jens a ze závodu se odhlásil, ale ani tato skutečnost se nepodepsala na kvalitě soubojů mezi mladými dravci. Zasloužené vítězství si v této jízdě odváží Andy Schweiger, druhý dojel Filip Kašpírek a třetí Roman Přibáň. Rozjížďka číslo 14 - divize do 1600 ccm - bohužel bez Jirky Terše který takticky vyčkává na finálové jízdy a šetří techniku. Takže na startu opět pouze čtyři vozy. Vítězství vybojoval Petr Březina, druhý dojel i s prázdnou pneumatikou Jan Talaš a třetí v cíli byl Vladimír Kohout. Aleš Teplý z rozjížďky zřejmě pro technickou závadu odstoupil. Patnáctou jízdu opanuje opět divize nad 1600 cm ale již pouhé tři vozy. A jako první podle předpokladů projel cílem Jirka Matějka, druhý František Šefčík a třetí Roztočil Jan. A v poslední jízdě dnešního dne se na start postavily pouze dva vozy, z nichž úspěšnější byl Petr Březina a druhý dojel Ondřej Pondělík. A zhruba za 20 minut bude vyvrcholení dnešního závodu finálovými jízdami.

14:20 Jsou před námi finálové jízdy dnešního dne a začínáme finálovou jízdou "B" divize nad 1600 ccm. Z této finálové jízdy postoupí první tři vozidla do finále "A". A první tři a tím pádem postupující do finále A jsou Russ Simon, Pondělík Ondřej a Roztočil Jan. A už se nám na startu začíná stavět divize do 1600 ccm, kde si Pole position vybojoval celý den skvěle jedoucí Petr Březina. A skvělý den pro něj pokračoval, protože i přes technické problémy dokázal dojet na prvním místě. Druhý projel cílovou čáru Jan Talaš a třetí Jirka Terš. Nádherná finálová jízda a již všichni napjatě očekávají finálovou jízdu Juniorů, kde se čekají krásné souboje. Jako první na roštu by měl stát Filip Kašpírek, těsně druhý zatím Andy Schweiger a v první řadě je doplňuje Roman Přibáň. Filip Kašpírek ale bohužel nedokázal v depu rozpohybovat svůj závodní speciál a tak byla finálová jízda juniorů odstartována bez něj. Ve vedení se střídal Andy Schweiger a Roman Přibáň a třetí v poklidu krouží Jirka Šůla. A vítězem se stal s naprostým přehledem Roman Přibáň, druhý dojel Andy Schweiger a třetí místo vybojoval Jirka Šůla. A nyní nás čeká vrchol dne a tím je Finále A divize nad 1600 ccm kde bude na startu celkem osm vozidel. A taky že to vrchol byl. Vítězství si velmi zaslouženě a velmi těsně vybojoval Jaroslav Šimek před Petrem Březinou a třetí byl Jiří Matějka. Určitě si při takovémto finále přišli na své jak diváci, tak i jezdci a budeme se těšit na další takovéto souboje a takto obsazené finálové jízdy.

Takže dnešní den se povedl tak jak si všichni přáli, závody byly velmi kvalitně obsazené a počasí naštěstí také vydrželo velmi přívětivé, takže si myslím, že všichni diváci i závodníci mohli odjíždět z Domažlického závodiště spokojeni. A nyní se již celý pořadatelský sbor Motorsportklubu AMK Domažlice těší na další závod, který se bude konat 12.9.2010.

Tomáš Lehmann