Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




14.8.2010 - Memoriál Josefa Hrbáčka

V dnešním pouťovém dni se do závodu přihlásilo celkem 23 jezdců ve čtyřech sloučených divizích. Každá z divizí ale v dnešním dni boduje do své skupiny a je vyhlašována samostatně.

11:35 Všichni jezdci mají za sebou seznamovací tréninkové jízdy na sice mokré, ale skvěle připravené trati. Zatím všichni bez sebemenších náznaků technických problémů.

11:45 Začíná první série rozjížděk jízdou Juniorů a celkem početné osazenstvo diváků se nemůže dočka prvních soubojů. A v první jízdě dnešního dne ukořistil vítězství Roman Přibáň před Andy Schweigerem. Velmi hezká rozjížďka nejobsazenější skupiny se obešla bez kolizí a můžeme pokračovat jízdou divize do 1600 ccm. Druhá rozjížďka - vítězství Jirky Terše s absolutním přehledem a nádherný souboj o druhé místo které vybojoval Vladimír Kohout před Dominikem Schramlem. A nyní na startu divize Buggy kde si diváci mohou smlsnout na technických "skvostech" z Německa. A čtvrtá jízda patří opět divizi do 1600 ccm sloučenou  s divizí do 1400 ccm. Čtvrtá jízda je za námi a tím i celá první série rozjížděk. Celá série se obešla bez kolizí  a technických závad a po pauze můžou všichni jezdci pokračovat.

12:30 A druhá série rozjížděk stojí na startu a je to divize nad 1600 sloučená s divizí 4x4. A tato divize má velkým právem přezdívku královská, protože jsme všichni viděli nádherné souboje ale vše v rámci regulí a téměř bez kontaktů. Skvělou jízdu předvedl Jirka Matějka se svou Škodou Felicií a probojoval se na druhé místo. V šesté rozjížďce se opět o body do finálových jízd utkají junioři, tak držme palce. A tato jízda se stala kořistí Andy Schweigera před Filipem Kašpírkem a Romanem Přibáněm, který do posledního kola bojoval s Filipem Formánkem. A další jízda je rozjídka číslo 7 - divize do 1600 ccm. Rozjížďka číslo sedm přinesla několik nepříjemných situací. První byla "kolostřešní" kombinace Dominika Schramla. Bez újmy na zdraví a minimálních ztrátách na technice. A při opakovaném startu již bez zmíněného závodníka se o vítězství porval Jirka Terš s Alešem Teplým, který ale musel bohužel odstoupit pro technickou závadu. Rozjížďka číslo 8, opět Buggyny a opět téměř exhibice Josefa Mosera s vozem Chevrolet a obrovským výkonem! Devátá rozjížďka patří královské třídě a diváci se již nemohou dočkat výkonů závodníků. Vítězem se stal opět papírový favorit Englbrecht Peter před druhým Jirkou Matějkou, který se celou jízdu přibližoval. Doufejme že do finále najde recept na přemožení tohoto vozu 4x4 se svojí felicií.

13:15 A po druhé pauze se na start řadí rozjížďka číslo 10, která patří Juniorům. A junioři opět nezklamali. V této jízdě jsme viděli snad nejvíce předjížděních manévrů dnešního dne a prvenství si vybojoval Filip Kašpírek před Romanem Přibáněm. V jedenácté jízdě nám po odstoupení Dominika Schramla zůstaly na startu pouze čtyři vozy. Vítězství si s přehledem uhájil Jirka Terš před Vladimírem Kohotem a stále se zlepšující Nataschou Scheiber. Odstoupil pro technickou závadu musel Pavel Tuček. V divize Buggy, které patří dvanáctá rozjížďka se utkaly pouze tři vozy, protože Michael Pfeifer musel z technických důvodů ze závodu odstoupit. A opět to byl Josef Moser který kraloval své jízdě.  Jízda divize nad 1600 je ale stále velmi hezky obsazena a všech šest jezdců předvádí velmi kvalitní závodění. A v rozjížďce to dopadlo následovně: Petr Hyška pro technickou závadu na svém voze nenastoupil, Peter Englbrecht z prvního místa odstoupil - také pro technickou závadu a tak vítězství spadlo bez boje do klína Jirkovi Matějkovi, druhý dojel Russ Simon a třetí Šefčík František

13:50 Po další krátké pauze měla na start přijet rozjížďka číslo 14, ale protože Aleš Teplý odstoupil a stejně tak Schraml Dominik a Jirka Terš jízdu vynechal z taktických důvodů tak bez boje a takzvaně od stolu zvítězil Vladimír Kohout. V jízdě číslo 15 se představují Junioři v počtu šesti vozidel. Krásná jízda plná zvratů a obrovská smůla pro Andy Schweigera který musel ukončit svou jízdu vinou technické závady ze třetího místo zhruba 200 metrů před cílem. A již vidíme že se blížíme ke konci závodu a odpadá nám mnoho závodních vozů. Do rozjíždky číslo 16 nám nastoupila pouze dvě vozidla a to VW Polo Nataschi Scheiber a Peugeot 205 Richarda Lešáka. A Natascha Scheiber ukázala konečne potenciál svého vozu a předvedla nám krásnou jízdu kterou s přehledem vyhrála. V sedmnácté rozjížďce se nám představili opět tři bugyny a opět Josef Moser s Chevroletem kraloval této jízdě. Poslední jízda dnešního dne, tedy osmnáctá patří divizi nad 1600 a 4x4. Ze závodu musel kvůli poruše převodovky odstoupit dnešní favorit Peter Englbrecht a tak se tato jízda stala kořistí Jirky Matějky před Russem Simonem a Šefčíkem Františkem.

14:45 A je tady vyvrcholení dnešního dne a to jsou finálové jízdy! Jako první se na start šestikolového finále postaví divize do 1600 ccm sloučená s divizí do 1400 ccm. Z Pole position si volí jako první Jiří Terš, který dnešním závodem prochází bez jediné ztráty bodu a doufejme že mu to vydrží i ve finále. Ale bohužel nestalo se tak, Jirka Terš musel z prvního místa ve druhém kole odstoupit pro technickou závadu a do čela se tak dostal Vladimír Kohout těsně následovaný Nataschou Scheiber a třetí krouží Richard Lešák. A do cíle této finálové jízdy se nám již nic nezměnilo a pořadí je tedy následující: Kohout, Scheiber, Lešák.

A na startovním roštu se nám již seřazují Junioři. A opět jsme viděli nádhernou podívanou a velmi sportovní jízdu kterou vyhrál Filip Kašpírek, druhý dojel Roman Přibáň a třetí Jirka Šůla. A teď již na startu bugyny. A opět suverén dnešního dne Josef Moser s Chevroletem. Diváci viděli nádhernou podívanou plnou smyků a dokonce předjíždění o celý jeden okruh!!!

Nyní již ale na startu stojí královská divize nad 1600 ccm sloučená s divizí 4x4 a jako první si na startu vybírá místo Jirka Matějka. A po strhujícím prvním kole se jezdci začali na trati osamotňovat a snažili se dojet jeden druhého, ale to již nezměnilo nic na tom, že jako první dojel do cíle Jirka Matějka, druhé místo vybojoval František Šefčík a třetí dojel do cíle Petr Hyška.

Takže memoriál Josefa Hrbáčka je úspěšně za námi a celý pořadatelský sbor Motorsportklubu Domažlice se těší na další závod který se koná za čtrnáct dní, poslední prázdninovou neděli a to 29.8.2010.

Tomáš Lehmann