Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




Stock-Car 8.2010

Obstáli jsme jako reprezentanti českého motorismu

     Již druhý letošní závod stock-car se uskutečnil v první srpnovou neděli na speciálním oválu vybudovaném uvnitř našeho rallyekrosového areálu. Divákům se představilo celkem 154 jezdců, kteří se utkali ve 14 jízdách, z nichž každá měla 12 kol. Závody byly součástí severní skupiny bavorského šampionátu, ale v některých kategoriích se bojovalo současně i o body do německého mistrovství stock-car.

     Diváci, z nichž většina dorazila ze sousedního Bavorska, viděli vše, co k této divoce vypadající disciplíně také patří: řadu kolizí, natlačování soupeřů na hliněný val lemující závodní ovál i převracející se auta. Díky předepsaným ochranným rámům a další bezpečnostní výbavě se všechny havárie, z nichž některé vypadaly opravdu hrůzostrašně, obešly bez jakéhokoliv zranění.

     V případě převrácení některého vozu nebo při zablokování trati byl závod ihned zastaven a pokračoval až po uvolnění závodní dráhy. Díky  skvělé spolupráci pořadatelů a členů Sboru dobrovolných hasičů z Kolovče byla i ve zdánlivě zapeklitých případech trať rychle uvolněna a závody měly dobrý spád, což ocenili i představitelé Bavorského svazu stock-car (BSCV).

     Sportovním vrcholem celého programu byl závod „bugin“, v němž je vzhledem k poměrně vysokým rychlostem úmyslné narážení do soupeřů a jejich vytlačování z dráhy přísně zakázáno. Devět jezdců předvedlo strhující závod podmalovaný jedinečnou zvukovou kulisou velkoobjemových motorů (např. Chevrolet Corvette).

     Bylo patrné, a slova zástupců BSCV tuto skutečnost potvrdila, že někteří ze závodníků i jejich fanoušků do Čech zavítají opravdu málokdy. V jejich očích pak český motoristický sport a možná i celou republiku nereprezentují velké závody na brněnském nebo mosteckém autodromu, ale právě klání v „jejich“ disciplíně konané v Domažlicích, kde je jediná trať pro závody stock-car v celé naší republice. Proto je potěšitelné, že Motorsportklub AMK Domažlice jako pořadatel tak velkého závodu obstál na jedničku, což potvrdila i slova zástupce BSCV Herberta Glase, jenž při závodě působil jako německy hovořící hlasatel: „Od minulého závodu jste udělali velký krok kupředu. Neviděl jsem nic, co bych mohl vytknout.“.

      Dík patří proto všem, kdo přispěli k tomu, že se domažlické závody stock-car staly v očích bavorských sousedů  vydařenou reprezentací českého motorismu.

Jan Pek