Reklama

Rockradio

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

 

   

  

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




6.6.2010 – Druhý závod s velkou účastí!

Vážení fanoušci, sportovní přátelé, závodníci. V neděli 6.6. se konal druhý závod poháru o Chodský čakan v Amatérském rallyecrossu. Po týdnu hodně deštivého počasí se celý pořadatelský sbor v čele s vedoucím trati Svaťou Schirou a Honzou Hrbáčkem snažil seč mohl, aby mohl být závod na podmáčené trati uskutečněn. Nakonec se i díky dvěma krásně slunečným dním závod uspořádat povedlo a vůbec nic mu to neubralo na atraktivitě. Při uzávěrce administrativních přejímek bylo převzato 32 závodníků na 30-ti strojích, což je velmi hezký počet. V 11:00 se konala rozprava s jezdci kde byly všem připomenuty pravidla jízdy a mohlo se začít trénovat. Již při tréninkových jízdách byl potřeba dvakrát odtahový vůz kvůli technickým závadám a od 12:00 byla vyhlášena první závodní jízda.

12:00 Start do první rozjížďky dne obstarají Junioři. Jsou tentokrát bohužel pouze tři, ale to neubírá nic na tom, že sportovní výkony těchto mladých borců jsou na velmi vysoké úrovni a jezdecky se vyrovnají i mnohem zkušenějším a starším závodníkům. Druhá rozjížďka – divize do 1600 ccm, na startu šest vozidel a úžasný závod, nebýt závodníka Fořta, který se účastní Domažlického závodu poprvé a doplatil na neznalost tratě, dojeli by všichni v jedné vteřině do cíle. Opravdu nádherná jízda všech zúčastněných. Ve třetí rozjížďce se na start postavilo šest buggyn a diváci opět byli ve varu!!! Krásná jízda bez kontaktů hodně smyků a atraktivní jízda!!!  V rozjížďce číslo 5 se poprvé v dnešním závodě rozdávaly černobílé vlajky, to znamená napomenutí jezdce. Sportovní komisař rozhodl udělit napomenutí Petru Březinovi a Michalu Slezákovi za křížení trati po startu.

13:00 Start do druhé série rozjížděk na upravené a nakropené trati obstarávají opět Junioři a opět se je na co dívat. Hodně bláta a draví jezdci to je záruka skvělé podívané! Rozjížďka 9 – šest šestnáctistovek na trati – nádherné souboje bez kontaktů – tak nějak má vypadat hezký rallyecross. V divizi Buggy se ze šesti závodníků dostali do cíle bez problémů technických i organizačních tři jezdci. Dva dostali černou vlajku za porušení tratě a jeden za neuposlechnutí vlajkové signalizace.

14:10 V úporném vedru startujeme do třetí série rozjížděk, zahajují opět junioři rozjížďkou číslo 15. Divize nad 1600, rozjížďka číslo 16 a v první řadě tři nejrychlejší. Těšíme se na nádherné souboje! A dopadlo to následovně – Březina, Terš, Teplý – všichni Škoda Felicia. Čeští jezdci na českých strojích ukázali svoji sílu před čtvrtým Grahamem Shielem s vozem Vauxhall Nova. V divizi buggy už nemá Josef Vontszemů tak jistou a jasnou pozici. Po startu z druhé řady musel dvě kola velmi tvrdě bojovat o to aby mohl předjet další dva soupeře kterým se povedl velmi hezky start a udělali tím tuto rozjížďku hodně dramatickou a divácky atraktivní. V rozjížďce číslo 19 byla udělena černá vlajka jezdci s číslem 434 Jiřímu Matějkovi za nesportovní jízdu. Rozjížďku vyhrál suveréně opět Petr Březina.

15:10 Čtvrtá série rozjížděk začíná opět po krátké pauze na skvěle upravené a nakropené trati. Bez kropící techniky by se dnešní závod nemohl v žádném případě konat, protože přes oblaka prachu by nebylo vůbec nic vidět. Proto velký dík patří členům motorsportklubu, kteří se zasadili o to, že naše stařičká kropička je ve skvělé kondici a již řadu let nám věrně slouží.

16:15 Start první finálové jízdy a ihned dramatická situace. V první zatáčce po startu se převrátil na střechu vůz Georga Huberta, který musel po tomto incidentu odstoupit a nenastoupil k opakovanému startu finálové jízdy. Při opakovaném startu předčasně ukončil svoji jízdu Roman Přibáň kvůli technické závadě a tak si Filip Kašpírek se startovním číslem 101 dojel v poklidu pro pohár za první místo a plné bodové ohodnocení. Ve druhé finálové jízdě se nemuselo téměř vůbec bojovat, protože se na start této jízdy postavili pouze dva jezdci a každý z nich bojoval o body do své divize. Tatra 613 Jakuba Šindeláře bohužel nespatřila cíl kvůli technické závadě a tak nám po trati kroužilo opět jen jedno auto a to BMW 325ix. Ve finálové jízdě divize do 1600 ccm se při prvním pokusu o start „ulil“ Aleš Teplý a tím pádem dostal napomenutí. Při opakovaném startu již bylo vše v naprostém pořádku a ihned po startu se ujal vedení Petr Březina následovaný Jirkou Teršem a třetím Alešem Teplým. Bohužel pro technickou závadu musel odstoupit David Řáha a po něm i Graham Shiel a tak si pro čtvrté místo dojel zaslouženě David Fořt s vozem VW Schirocco. Divizi do 1400 ccm dnes zcela opanoval Adolf Rozporka s vozem Suzuki Swift těsně následovaný Richardem Lešákem  s vozidlem Peugeot 2O5. Třetí dojel Schraml Dominik a čtvrtá Natascha Scheiber, oba s vozy VW Polo. Divize Buggy – ráno nejobsazenější – se ve finále kde startovalo už pouze pět vozů postarala o velmi dramatické finále. Vítězství suveréně uhájil Josef Vontszemů, druhý dojel Josef Buchmaier těsně před třetím JAK-15.  A nyní již finále divize nad 1600. Prví řada Slezák, Březina, Šefčík a z druhé řady Ondřej Pondělík. Těšíme se na krásnou podívanou. A po nádherné souboji vítězí Petr Březina těsně před Michalem Slezákem a třetí projíždí pod šachovnicovým praporkem František Šefčík.

Počasí se na závod vyvedlo, trať neutrpěla větší újmu a nebyly za celý den žádné větší karamboly. Již nyní se začíná pracovat na úpravě trati na další závod který se uskuteční na Domažlickém závodišti 20.6.2010. Těší se na Vás celý kolektiv pořadatelů MSK Domažlice

 Tomáš Lehmann