16.5.2010 - PRVNÍ ZÁVOD SPLNIL OČEKÁVÁNÍ
A je to tady vážení sportovní přátelé, závodníci a fanoušci motorsportu! První letošní závod poháru o Chodský čakan právě roztáčí svá závodní kola obutá do šotolinových pneumatik! Počasí sice fanouškům moc nepřeje, ale pravověrní rallycrossaři se nezaleknou nějakých deseti stupňů Celsia ani podmáčené tratě. Jsou to závodníci tělem i duší a závodili by za jakéhokoli počasí a téměř na jakékoli trati. Tím ale nechci v žádném případě říct, že by naše trať nebyla skvěle připravená, ale bohužel dešti ani větru neporučíme - zatím.
10:45 Administrativní i technické přejímky jsou zdárně za námi, rozprava s jezdci s nezbytným výkladem pravidel a připomenutím drobností ohledně trati a můžeme pustit první závodní auto do letošní první tréninkové jízdy!
11:30 Právě nám skončil volný trénink a z přihlášených 34 jezdců pokračuje v závodě jen 32. Už se všichni těšíme na první rozjížďky letošního roku. 32 jezdců je velmi hezký počet!!!
11:50 První vozidla na startovní čáře! Nervy napnuté k prasknutí! Junioři v počtu šesti vozidel se pouští do první rozjížďky letošního rozjížďky. A junioři jsou v cíli. Nádherná runda plná předjíždění a dravého závodění! Tak by měla vypadat každá rozjížďka - diváci by byli určitě celý závod ve varu. Rozjížďka divize do 1600 ccm byla něco, kvůli čemu se chodí na rallyecross!!! Všech pět jezdců se neustále předjíždělo a všichni bojovali o každý metr tratě!!! Divize do 1400 ccm a co myslíte - opět krásný boj a celé startovní pole celou dobu jízdy téměř u sebe. Jestli to takhle půjde dál, tak se finále bude líbit víc než Mistrovství Evropy!
Divize Buggy - pouze tři vozy, ale buggyna Standy Brouska v rukách jezdce Josefa Vontszemů byla exhibice a diváci opět spokojeni! Divize nad 1600 v podání Petra Březiny a Jirky Matějky neměla chybu. Petr ukázal, že i se slabším vozem se dá nejsilnější skupina vyhrávat a proťal pomyslnou cílovou čáru těsně před druhým Jiřím Matějkou. Krásný souboj. Divize Stock-Car a první nutnost použití odtahového vozidla. Nádherný VW Brouk zůstal stát mimo trať a bohužel nebyl schopen se vlastními silami dostat zpět na trať. Poslední rozjížďka před přestávkou, znovu divize nad 1600 a znovu krásné souboje! Poprvé se na start postavil jezdec z Velké Británie a ukazoval nádherné souboje! Že by Chodský čakan získával na popularitě i v zahraničí???
13:00 Startujeme druhou sérii rozjížděk!!! Junioři - skvělé!!! Rostou nám z nich velmi kvalitní závodníci a starší jezdci se mohou začít pomalu bát, že jim roste velmi kvalitní konkurence. Skupina do 1600 ccm - vítězství Petra Březiny před Jirkou Teršem a za nimi ve velké dálce zbytek startovního pole! Dramatická rozjížďka číslo 10 a první černý prapor letošního roku. Za nesportovní jízdu byl z této rozjížďky vyloučen jezdec s číslem 236 Babánek Pavel. Divize buggy a opět skvělá podívaná! Autokrosový speciál s náhonem 4x4 a exhibiční vítězství!!! Rozjížďkou číslo 13 končíme dnešní druhou sérii, následuje krátká pauza a skvělý závod bude pokračovat za 15 minut.
14:00 Junioři opět nezklamali. Opět se předjíždělo a závodilo do posledních metrů tratě a bylo se na co dívat. Jsou tohle ještě opravdu junioři???? Věkem ano, ale závodními zkušenostmi už jistě ne. Opravdu krásná podívaná. V rozjížďce číslo 16 se sportovní komisař šel podívat přímo na startovní rošt a řešil drobné nejasnosti se startovním číslem 236, ale nejspíše bylo vše v pořádku a rozjížďka byla v zápětí odstartována. A takto těsný průjezd cílem jsme snad v historii našeho závodiště nepamatovali. Bohužel startovní číslo 236 s jezdcem Babánkem muselo být diskvalifikováno pro záměnu jezdce. Než se vyřešila tato drobná nepříjemnost už nám stojí na startu divize nad 1600 a v první řadě stojí favorizovaný Petr Březina. A ten také vyhrál stylem start-cíl.
15:00 Start do poslední série rozjížděk. Junioři, velký závod, těsné souboje - už je to téměř klišé, ale na juniory se opravdu dnes velmi hezky dívá. Finále bude určitě strhující! V divizi do 1600 ccm se poprvé prosadil anglický závodník Graham Shiel a zvítězil v této rozjížďce stylem star-cíl a nikoho nenechal na pochybách, že i v Británii se jezdí velmi kvalitní rallycross.
16:00 A je to tady vážení sportovní přátelé - jdeme do Finále. Jako první finálovou jízdu nám předvedou Junioři. A bude se na co dívat! První řada: Kašpírek, Honzík, Schweiger. A je odstartováno. A bohužel nebyl to naprosto čistý závod a padaly i vyloučení a černé vlajky za nesportovní jízdu. "Černého Petra" si vytáhnul závodník Schweiger a byl z finálové jízdy vyloučen. A teď již divize do 1600 ccm. Absolutně strhující podívanou předvedli jezdci bojující o třetí místo. První a druhé místo bylo rozhodnuto po druhém kole. Zvítězil Petr Březina před Jiřím Teršem. třetí místo si skvělou jízdou vybojoval Aleš Teplý až v předposlední zatáčce finálové jízdy. Fantastický závod!!! Divize do 1400 ccm se stala kořistí Adolfa Rozporky z Klatov před Richardem Lešákem a Radoslavem Čápem. V této divizi se neodehrálo žádné velké drama a Adolf po velmi pěkných výkonech během dne odváží do Klatov zasloužené vítězství. Ve skupině buggy projel cílem pouze jezdec Vontszemů s buggy Suzuki a odváží si pohár za první místo. Skupina Stock-Car se stala kořistí jezdce se startovním číslem 4241 - Jiří Karpianus - kde prostě neměl konkurenci. A to poslední a nejlepší na konec divize nad 1600. Pouze tři jezdci na startu a hned po prvním kole se ujal vedení Petr Březina, druhé místo si držel celou jízdu František Šefčík a třetí místo vybojoval po krásných výsledcích celého dne Ondřej Pondělík.
A je dobojováno. První závod sezony 2010 se odehrál bez větších karambolů a bez organizačních problémů a už se všichni těšíme na další závod, který se na Domažlickém závodišti bude konat 6.6.2010. Přijďte se podívat na nesmlouvavé souboje a přátelskou atmosféru smíchanou v závodech Amatérského rallycrossu. Těší se na Vás Motorsportklub při AMK Domažlice.
Tomáš Lehmann
Foto od jednoho z diváků najdete zde [›].
Foto AMK je níže.