Závěr seriálu byl nejsložitější
Nejdelší (časově) a nejsložitější (organizačně) byl poslední závod hobbyrallykrosu o Chodský čakan konaný v sobotu 6.října v areálu Motorsportklubu AMK Domažlice. Nejdelší proto, že se závodilo až do 17 hodin. Nejsložitější proto, že se dva dny před závodem připojili jezdci z mistrovství ČR, kteří zde současně absolvovali osmé kolo náhradou za zrušený závod v Bousově.
Sloučení těchto jezdců do rozjížděk Ch.čakanu (mimo juniorů) a jejich hodnocení zvlášť, speciální přání některých závodníků, že pojedou obě soutěže nebo že se na jednom autě vystřídají dva jezdci, každý v jiné divizi, pořadí finálových jízd, aby jeden závodník neměl dvě jízdy hned po sobě a mnoho dalších zvláštností obrovsky ztížily tvorbu rozpisů.
Nakonec se jelo 36 ! rozjížděk a 8 finálových jízd. Navíc v každé druhé rozjížďce se odtahoval porouchaný vůz traktorem z trati a zpomaloval se tak průběh a plynulost závodu. Alespoň že počasí bylo vlídné, jen chladné a větrné, trať vlhká a přijatelně měkká. Přesto v některých místech se závodníci probrousili až na kamenný podklad.
Velké vypětí pořadatelů i závodníků přinášelo nervozitu na obou stranách, takže jsme si všichni sáhli až ke dnu svých psychických i fyzických sil.
Závěrečný večírek v Kulturním domě ve Starém Klíčově s vyhlášením celkových vítězů letošního seriálu a předáním Chodských čakanů nejlepším a dalších hodnotných cen se také zpozdil oproti plánu o dvě hodiny. Proběhl i přes únavu všech zúčastněných důstojně a slavnostně. Domažličtí si poseděli při reprodukované hudbě déle, vzdálenější účastníci po předání cen a večeři spěchali domů.
Albert KUNDRÁT, tajemník závodu
Vítězové závodu i celého seriálu
A kdo se radoval z vítězství v tomto náročném klání? V Chodském čakanu to byli Václav Karnolt z Mrtníku u Dolní Bělé mezi juniory, Jiří Terš z Tajanova u Klatov (Škoda Felicia) v divizi do 1600 ccm, Jiří Kazil z Prahy (VW Golf) v divizi nad 1600 ccm a populární Vlastimil Barták z Hrádku u Rokycan mezi jezdci na škodovkách s motorem vzadu.
Poháry za vítězství v závodě českého amatérského šampionátu vybojovali junior Jiří Krob z Rakovníku s favoritem, Tomáš Mičan z Dolních Břežan s felicií v divizi do 1600 ccm a Jiří Kazil ve volné divizi nad 1600 ccm. Škodovky s motorem vzadu svoji samostatnou kategorii v mistrovství republiky nemají.
Autor FOTO: Ing. KAFKA Květoslav
Autor FOTO: Ing. KAFKA Květoslav
Diváci ocenili výkony všech úspěšných jezdců, ale zřejmě nejvíce fandili nejmladšímu účastníkovi domažlických závodů, teprve dvanáctiletému Janu Talašovi z Činova u Klatov, jenž svůj světlezelený vůz Suzuki Swift dovedl do cíle na druhém místě v juniorské kategorii.
V konečném pořadí celého seriálu Chodský čakan se na přední příčky dokázalo prosadit také několik jezdců z Domažlicka. Nejúspěšnější z nich byl kdyňský Roman Svoboda, jenž se stal vítězem mezi jezdci na škodovkách. Druhé místo mezi juniory vybojoval další kdyňský závodník Jakob Kawalek. Třetí místa pak patří dvěma domažlickým jezdcům, Jiřímu Stieberovi v divizi nad 1600 ccm a Karlu Lehmannovi v divizi Škoda.
Jan Pek
Konečné pořadí seriálu Chodský čakan 2007
Junioři
Pořadí | Jméno | Body celkem |
1. | Václav Karnolt - Mrtník u Dol. Bělé (Š 120) | 118,5 |
2. | Jakob Kawalek - Kdyně (Peugeot 205) | 95 |
3. | Zdeněk Mastný - Měcholupy (Suzuki Swift) | 78 |
Divize do 1600 ccm
Pořadí | Jméno | Body celkem |
1. | Josef Suda - Plzeň (Honda CRX) | 122 |
2. | Jiří Terš - Tajanov (Š Felicia) | 118,5 |
3. | Petr Březina - Jílové (Š Felicia) | 98,5 |
Divize nad 1600 ccm
Pořadí | Jméno | Body celkem |
1. | Jiří Matějka - Pňovice (Š Favorit) | 180 |
2. | Daniel Rotyka - Březnice (Š Favorit) | 123 |
3. | Jiří Stieber - Domažlice (Peugeot 205) | 94 |
Škoda
Pořadí | Jméno | Body celkem |
1. | Roman Svoboda - Kdyně | 103 |
2. | Milan Týml - Nová Ves u Dobřan | 99 |
3. | Karel Lehmann - Domažlice | 88 |