Reklama

Rockradio

Speedpro & RallyBazar competition shop

Kovobel 

Kdynium - přesné odlitky

Vanep - brusírna válců

   

 

Prostor pro Vaši reklamu ...

 




14.10.2006 - Chodský čakan v cíli

Opravdu vydařenou tečkou za letošní sezonou na trati Motorsportklubu AMK Domažlice se stal poslední závod Chodského čakanu. „Mám potěšitelnou zprávu. Dnes se přihlásilo 25 jezdců, což je nejvíc za celou sezonu. Naplněny jsou všechny divize,“ uvedl předseda AMK Albert Kundrát při zahájení předstartovní rozpravy. Vzhledem k tomu, že o pořadí na předních místech ve dvou divizích ještě nebylo rozhodnuto, byly už v rozjížďkách k vidění zajímavé souboje.

Ke svému finále nastoupili jako první junioři. O letošní trofej se utkali Václav Karnolt z Mrtníku u Dolní Bělé se škodovkou a Zdeněk Mastný z Měcholup se Suzuki Swift, které dělil pouze jediný bod. Z první zatáčky vyjížděl na vedoucí pozici Mastný a své prvenství udržel až do cíle. Díky tomu se stal také celkovým vítězem. O druhé místo sváděli pěkný souboj Karnolt a Jakob Kawalek ze Kdyně s Peugeotem 205, kteří si dvakrát vyměnili své pozice. Jako druhý nakonec projel cílem Karnolt a druhá příčka mu patří i v konečné klasifikaci. Kawalek skončil v tomto závodě třetí, ale pohár za třetí místo v celém seriálu nakonec získal Lukáš Egenwald z Horní Břízy s VW Golf.

Na start finálové jízdy divize nad 1600 ccm nastoupil rekordní počet osmi jezdců. Od startu až do cíle se v čele držel Jiří Matějka z Rožmitálu s Fordem Escort, za ním dojeli Luboš Žambůrek z Horšovského Týna a Vladimír Štětina ze Skočic u Přeštic (oba VW Golf). Letošním držitelem Chodského čakanu se stal Žambůrek, za ním se v konečném pořadí celého seriálu umístil Matějka a třetí příčka patří Janu Benešovi ze Zruče u Plzně se Suzuki Swift.

Nejvíce očekávané bylo finále divize do 1600 ccm, v níž měli šanci na celkové vítězství tři závodníci. Hned po startu všem ujel vedoucí muž průběžné klasifikace Aleš Drnec z Nové Vsi u Dobřan s Opelem Astra a s přehledem si dojel pro vítězství nejen v tomto závodě, ale i v celém seriálu. Za ním se ale odehrávaly urputné souboje o každou pozici, které byly skutečnou lahůdkou pro všechny motoristické fanoušky. Drama vyvrcholilo v nájezdu do předposledního kola, kdy se převrátil VW Golf Davida Řáhy ze Skočic. Za vítězným Drncem projeli cílem jako druhý Jiří Opatrný z Volduch s VW Scirocco a jako třetí David Křepelka z Velké Hleďsebe s VW Golf. Opatrný byl ale vzápětí diskvalifikován pro pokus o předjíždění po vyvěšení žluté vlajky. V konečném pořadí letošního Chodského čakanu pak obsadil druhou příčku Jiří Terš z Tajanova u Klatov (Ford Escort), třetí skončil Křepelka a Opatrný se propadl až na čtvrté místo.

Detail [›]
-
Detail [›]
-
Detail [›]
-
 

Program uzavřelo finále škodovek s motorem vzadu. Již jistý celkový vítěz Roman Svoboda ze Kdyně nestartoval, a tak se závod stal velkým sólem populárního Vlastimila Bartáka z Hrádku u Rokycan, jenž už v rozjížďkách ukazoval, že on sám i jeho vůz jsou ve skvělé formě. Další místa na stupních vítězů obsadili domažličtí jezdci. Druhý skončil Karel Lehmann a třetí Václav Malotín. Oběma patří stejné pozice i v konečné klasifikaci celého seriálu.

Letošní závodní sezona na domažlické trati se vydařila. I když došlo k řadě havárií, všechny se obešly bez zranění a také počasí ukazovalo svoji přívětivější tvář. Závěrečné poděkování patří všem pořadatelům, kteří přípravě trati i vlastnímu zajištění závodů věnovali hodně úsilí a spoustu svého volného času.

Jan Pek